fredag 11 februari 2011

[ANNA] Lite fredag på er!

Just nu... dagens heliga lugna föräldrastund är slagen.

Imorse svängde jag in på personalparkeringen men låg förhoppning om att hitta en plats då jag började 8. Helt galet att det är fullt så tidigt, men så har jag ju inte två kollegor direkt heller. MEN mina vänner jag hade sån tur, sista platsen knep jag! Dagen började finfint med andra ord. Eftersom jag hade sovmorgon idag (till 06:50) hade ni frågat mig för ett år sen hade jag aldrig trott att jag skulle säga så. ALDRIG. För sovmorgon är till 9 miiinst, men så är inte livet längre. Jag är mest glad för dom dagarna då jag inte låser upp butiken, som jag gör imorn, då ringer klockan 05:30. Egentligen skulle jag dessutom jobbat kväll idag men pga sjuk kollega blev det dagspass istället och det gjorde ju verkligen ingenting!! När jag kom hem hade Linus och Skorpan trotsat vädergudarna och postat några Traderaförsäljningar, alla köparna betalade direkt, samma dag, underbart när det händer! De hade också hämtat ut våran vinst från Natusan. 
Nu är jag ju inget fan av en massa jäkla krämer och jox för barn, men oljan kan vi ju använda. Barn behöver inte mer än lite mild parfymfri tvål och lite barnolja allt annat är bara trams om ni frågar mig. Skorpan har aldrig problem med röd stjärt eller utslag, hennes hud är så mjuk och len utan (och kanske därför) en massa kladd.

Snabbt som tusan slet Skorpan ut alla mina tidningar (och körkortshäfte tydligen) medans Linus städade upp alla mina strumpor som hon som vanligt rivit ut. Jag plockade iordning på alla tidningar, sen tog det väl en kvart innan hon styrde kursen in i vårat sovrum igen, jag ropade vart ska du din lilla marodör?? Då jävlar fick hon eld i baken jag har aldrig sett någon krypa så fort, hon kröp för glatta livet för att hinna fram till tidningarna innan jag skulle komma på henne.


Den här klickade jag hem igår, den ska Skorpan få i födelsedagspresent. Jag har länge velat ha just en gul MiniKånken till henne men ryggat för priset, 400:- för en barnryggsäck NEJ, inte ens 300:- är okej MEN igår snubblade jag över utförsäljning och det facila priset 200:- då slog jag till!

Inga kommentarer: