torsdag 17 februari 2011

[ANNA] Hallå där kött & blåbär.

Jaha ni. Jobbat idag, dagen susade förbi i ett huj! Hade trevligt sällskap att småprata med på kontoret samtidigt som jag redovisade. Hoppade in i kassan en liten kortis för varenda pensionär i hela Östergötland hade fått sin pension och skulle unisont handla på förmiddagen verkade det som. När man såg medelåldern och att döma av hastigheten kön rörde sig/vek upp sina 500-lappar som legat ihopvikta i 2x2cm fyrkanter med gem runt i små börsar med trasiga dragkedjor ville man hämta hjärtstartarmaskinen och ha den i knät typ. Dock hoppade jag in i kassan i precis samma stund som en av mina stammisar (har två) Bosse dök upp i kön, han sken upp som en sol när han såg vilken tur han hade haha. Torsdag som det är så veckohandlade jag som sig bör. Mötte grannen, Frida, hemma på gatan när jag lastade ur maten. Frida som är en jävel på att baka hämtade punchrullar som hon tyckte vi skulle smaska på till eftermiddagskaffet, dom var helt galet goda! Jo förresten Skorpans hår växer ju som ogräs så nu var det dags igen för pappa Linus att hala fram saxen, jag möttes idag av en nyklippt Skorpan, sötare än socker! Inte omöjligt att det dyker upp fler bilder på vår lilla guldklimp under kvällen. Jag är ledig fred-sönd nu, underbart, jag är dödstrött, hoppas på sömn i natt sen är jag peppad igen! Dom lediga dagarna är fullbokade med massor skojsigheter så vi hörs!

Nu ska jag läsa Chloe Schutermans blogg, det går liksom inte att låta bli att förvånas och förfäras. Vad är ungen 11? 12 år?!



2 kommentarer:

Anette sa...

Så lyxigt med hemgjorda dammsugare!

Hoppas på sömn för er alla tre :) Ha en härlig helg, KRAM

Anna sa...

Tack Anette:)
härlig helg på dig själv!!