onsdag 2 februari 2011

[ANNA] Snorar vidare.

Här hemma snoras det vidare, jag slocknade en timme när Skorpan sov i förmiddags himla skönt. Efter lunch tog vi en promenad, frisk luft är det bästa i alla lägen. När vi kom hem hade vi lite så där kul post, företaget vi hyr garageplatsen av hade bytt ägare och skickade därmed ut nya kontrakt med nya förutsättningar. BARA till det sämre ska tilläggas, en av dom tre försämringarna var att hyran går upp med 250:-/månad. Vi känner dock att vi snällt sväljer skiten för vi har inte så mycket bättre alternativ. Men jag ska lägga med en lapp när vi returnerar kontraktet och skriva att ansvarig kan komma förbi hemma hos oss och kvittera ut en käftsmäll, jävla Hitler-fasoner är vad det är! Här hemma är det dags för Linus att åka på personalfest snart, han har erbjudit sig att stanna hemma och ta hand om Skorpan eftersom jag är sjuk. Men jag skickar iväg honom, det var så länge sen den hemmafarsan gjorde nåt på egen hand så det är han mer än värd. Vi kommer överleva här hemma garanterat, hade jag varit singelmamma hade jag ju gjort det eller hur? Hoppas bara lilla fröken somnar skapligt ikväll så jag kan stupa i säng jag med, jag har jobb framför mig imorn och det vill jag gärna palla med!

Idag får mitt nya halsband sällskap av sina vänner på trädtröjan.

Inga kommentarer: