söndag 13 februari 2011

[ANNA] Jobba-jobba-jooobbaaa!

Det är ett sånt dära schemalagt inlägg, när det publiceras är jag i gruvan och sliter (12-22:15). Men ni läsare är inte bortglömda för det! Jag börjar ju nästan känna mig skyldig att hålla er uppdaterade, vågar inte annat haha. Bloggen har 80-100 läsare som mest om dagen, jag blir nästan ett skrämt rådjur i helljussken, det är många man bjuder in i sin vardag minst sagt. Men vi kör la på så länge vi känner fört så att säga, kul för Skorpan om hon kan läsa detta sen! Måste ev korrekturläsa lite innan, då hennes moders språk kanske kan vara lite i färgstarkaste laget. Eller äh vafan, det är väl inte jättevackert att svära och man ska inte göra det i tid och otid MEN det är ju inte heller nån som direkt dör när man gör det heller. Som jag skrivit en annan gång så ska ju tydligen svordomar vara ett tecken på dåligt ordförråd och dåligt språk. Det tramset stryker vi ett streck över. Sen finns det vackrare ord att använda = en annan femma.
I Skorpans överkäke tittar nu en ny stor (för att vara i den lilla munnen, så man undrar ju vem hon brås på hehehe..) fin framtand ner och en till verkar ligga precis under tandköttet på väg. Så visst var det något på g som vi misstänkte, men det var ju lite lurigt då jag och Linus är sjuka. Skorpan passar på med två nya färdigheter så här i slutet av sin 10:e månad, hon kan numera vända/styra läragåvagnen och det mina vänner är tusan inte lätt inte direkt servo på dom och joggar bakom den snarare än går! Det resulterar i ömma föräldrafötter. Om hon står och plockar med något så "glömmer" hon bort sig titt som tätt och står helt på egen hand utan att hålla sig i. Man fascineras hela tiden av hur mycket hon förstår och härmar. Dock stänger hennes lilla hjärna ner helt och hållet när hon blir tillsagd och gör hyss, då är hon helt plötsligt en liten bebis med darrande underläpp som inte aaalls förstår varför hon får skäll.

Inga kommentarer: