måndag 28 februari 2011

[ANNA] Imorn bär det av..

Ja ni mina vänner, natten har varit hård och skoningslös. Skorpan vaknade 04:00 tvärpigg, vi kämpade i två timmar med att få henne att somna om, vid 06:00 somnade hon äntligen igen och vaknade 07:45. Linus och jag är dödstrött, jag har en bultande huvudvärk. Härligt att kommande natt bjuder på mycket sömn då! INTE. Min väckarklocka ringer 04:00, sen hämtar en taxi upp mig och kör mig till Linköpings flygplats. Vid den här tiden imorron landar jag på Saint Exupery Airport i Lyon, en arkitektisk dröm. Just nu sover Skorpan förmiddag och Linus har installerat Skype på våra laptops och vi har testat så det funkar. Jag får vara mamma via Skype i 4 dagar framöver, det är bättre än inget men knappt. Usch jag börjar nästan böla när jag tänker på att jag inte kommer se snörpa förrän lördag morgon (jag kommer hem sent fredag kväll). Inga pussar eller kramar, inget snusande i håret, inget bus. Nu är ni säkert flera läsare där ute som tycker att jag ska skärpa mig för det är bara 4 dagar. Ni kan fan skärpa er själva. Det är inte det lättaste att lämna någon som man inte kan förklara för att man kommer hem snart igen, man är inte borta för alltid. Vi är ju dom tre musketörerna, vi ska alltid vara tillsammans, vi är världsklass tillsammans. Usch nä jag försöker tänka på annat, jag vet att det blir bättre bara jag kommit iväg. Linus och Skorpan har massor kul inbokat dom närmsta dagarna som jag är iväg.

Lyons flygplats från utsida...

och från insidan...

Inga kommentarer: