lördag 26 februari 2011

[ANNA] Lördag kväll...

Just nu...

Melodifestivalen skvalar på tv:n i sovrummet men ingen tittar, vi sitter i sängen med en varsin laptop. Linus redigerar bilder och jag bloggar, samtidigt som jag sms-konverserar med Malin. Jag har jobbat 8-16 idag, räknat pengar/redovisat i 26-gradig värme, nä det finns inget kul att säga om det. Full fräs hem, Linus hade laddat kaffebryggaren så jag nattade Skorpan för en lite lur, sen kröp vi upp i soffan. Sån mjuklandning efter jobbet jämt skulle inte sitta fel. När Skorpan vaknade gick vi ner till kusinen i trappuppgången brevid, gillar att våra hus delar källare så att man inte ens behöver gå ut för att gå till dom, latigt värre. Vi busade med barn och syrran bollade lite brudklänningar och inbjudningskortdesign men med mig. Hem igen och styrde ihop pizza till kvällsmat. Annars för den nyfikne så har jag en djup självspricka under vänster stortå som gör sjukt ont, barnstjärtsalva brukar göra susen. Uschanemej nu börjar mamma/kvinna stressen inför resan bråka som en illsint ond tagg i magtrakten.

Inga kommentarer: