fredag 18 februari 2011

[ANNA] Friday!

Skorpan sov 20:45-08 utan något spring och assistans från sina föräldrar. Detta resulterade i att jag och Linus sov 23-08, fullkomligt lysande! Vi åt en lång frukost mitt i den ringde vårdcentralen( som jag ringt lite tidigare) det är ingen jättefara med mig, lite nasala problem bara. Sköterskan som ringde upp kände jag igen rösten på direkt, det var ju bästaste Marianne, som är vår underbara BVC-sköterska (som även jobbar som distriktssköterska) så vi hann prata strunt en liten stund också, vi träffar henne så sällan och bra är ju det i och för sig. Jaja jag fick en telefonläkartid på måndag. Jag var rätt förvånad när jag la på för oftast när man ringer vårdcentralens växel är ju allt så hiiiimla omöjligt, knöligt och tjurigt. Efter frukosten for Linus fram som en tornado med dammtrasan i högsta hugg ett varv i lägenheten.

Så nu är jag tillbaka igen, eller ja ni märkte kanske inte att jag var borta, jobbet ringde. Eva-Lena en kollega på redovisningen( vi är tre) hade lite problem men det rätade jag ut åt henne. Nu ska jag hoppa ur myskläderna och sminka mig. När Skorpan vaknat från sin lur så ska familjen gå en promenad och sen äta lunch på Stadsmissionen. Klockan 16 ska jag möta upp mina tjejor på Chocolate för en eftermiddagskaffe och lite livsupdates. Inte helt lätt att synka varandra då alla jobbar på olika tider och jag är småbarnsmamma dessutom, men går gör det om än att det går ett tag mellan gångerna! I övrigt ska jag börja fundera på vad som är brukligt för en madame att ha på sig på en tripp till Lyon, en & en halv vecka kvar. Min snälla syster hade ärenden till Ikea idag och skulle passa på att handla några småsaker till familjen. I utbyte lånar vi ut vår bil till Markus så Maria kunde ta deras bil, himla smidigt det där med att bo grannar och ha garaget utanför fönstret!

En pjamaspappa i städartagen!

Inga kommentarer: