tisdag 9 november 2010

[ANNA] Tisdag.

Skorpan väckte oss strax innan sju, nattens sömn har varit okej men inte fulländad. Linus tände ljus och dukade fram fil&flingor, mackor, kokt ägg och te gottgott! Vi åt frukost med snön vinande utanför fönstret mysigt värre. Idag ska jag tagga ner lite på det svarta guldet. Igår hävde jag (som vanligt numera) i mig en massa kaffe för att hålla mig på alerten, det i samband med stress på jobbet gjorde att magen sa nejtack varför hatar du mej? Känslan av batterisyra som stiger upp i mellangärdet är bekant, bara att dra ner växlarna och ta det lugnt med kaffet. Det är ingen lätt ekvation, man ska jobba, viljan att vara med sin familj, träffa sina vänner mer än en gång i månaden, hinna med hushållsarbete alltså det är fan inte lätt. Det är ju så mycket roligt jag vill hinna också, köpa lite julklappar, göra julkort, baka, göra julgodis, roliga saker som helt plötsligt känns som saker som ska hinnas med istället. Det känns som allt sliter och drar i en och man går av på mitten. Eller så är jag bara kvinna och född otillräcklig. Man ska lyssna på sin kropp, så nu stannar vi upp och djupandas.




1.) Linus, klippan, hemmapappan och familjens skatt.
2.) Varför föds barn till marodörer? Ingen som hört om någon unge i Skorpans ålder som gillar att plocka undan och stoppa in? Istället för att riva fram och slita ut?
3.) Skorpan fick en honugsmelon att leka med, den var skoj att rulla.
4.) Linus och Skorpan var på stan igår när jag jobbade och kom hem med något de valt själva. Superfina tights med korsstygnstryck!
5&6.) Frukoststund. Om någon undrar över duken på halva bordet så säger jag det igen. MARODÖRER. Vi skulle ha frukosten på golvet annars.
7.) Sötklutten i sin nya fina pjamas. Vi har precis börjat sniffa på storlek 74, det tar sig. Dock har hon fortfarande strl 68 i det mesta hon använder nu.

Inga kommentarer: