fredag 5 november 2010

[ANNA] Ledig fredag med familjen.

Idag har jag varit ledig och njutit av en heldag med familjen. Vi har käkat lunch på Stadsmissionen, en supergod medelhavspaj och till efterrätt serverades toscapäron med vaniljglas. Och efter det några småkakor, ända sedan jag blev gravid förra sommaren har jag haft aptit som en häst och det ger visst aldrig med sig). Jag bälgade i mig fyra koppar kaffe(mitt kaffesug var närmast omättligt denna eftermiddag. Tänkte att antingen bajsar jag på mig eller så blir jag hyperaktiv. Inget hände. Skorpan kröp runt och utforskade och delade med sig av glada utrop av typ som spräcker kristallglas. Jag glömde som vanligt bort att jag var både i körka och bland folk och svor som en borstbindare. Jaja dom måste ju älska oss där! På vägen hem gjorde jag ett riktigt fynd. Har länge velat haft nya tallrikar, gärna gamla med guldkant. Antingen har dom varit för dyra eller så har det inte funnits tillräckligt många. Idag var det min tur liksom, 6 assietter och 6 djupa tallrikar för 200:-.

Linus hämtade kaffe till mig, enligt egen utsago tyckte han att familjens matriark skulle ha den ståtligaste drottningkoppen. Självklart har han rätt, han är klok min man.

Det kommer lite mera bilder från dagen lite senare, håll tillgodo!

Inga kommentarer: