onsdag 3 november 2010

[ANNA] Dagens vardagliga vardag.

Imorse tog jag bilen till jobbet, regndag sammanföll med handlingsdag. Jag älskar mitt körkort, vad skulle jag gjort utan det!? Speciellt nu när vi har barn , jag hade ju gärna inte cyklat hem med sju tunga matkassar liksom. Dock höll jag på att inte komma till jobbet imorse då byggjobbarna som gräver fjärrvärme inne i stan barrikaderat igen dom båda utvägarna från vår gata. Perfekt! Vi 100 hushåll som bor här inne på Nygatan/s:t Korsgatan vi kanske kan stanna hemma i det halvår det verkar ta innan ni är klara då. Som tur kom herr Viktig Dyrlund i sin fläskiga suv och svängde in framför mig och han skulle minsann ut han. Med jämn bestämd fart körde han rakt emot grävskopa och byggjobbare som sakta sakta flyttade på sig, jag hakade på i röven på herr Dyrlund. Himlans tur att han kom, annars hade jag väl stått kvar fortfarande haha.

Dagen på jobbet flög fram i rasande fart, efteråt storhandlade jag sen full fräs hem. Jag kom hem till ett sovande barn(hon sov sin eftermiddagslur) så Linus och jag packade upp maten och satte oss ner med lite fika. När jag handlade köpte jag en Alfons Åberg-bok till Skorpan, det blev kvällens godnattsaga. Jag kommer fortfarande ihåg Alfonsfilmerna jag såg när jag var liten, knastriga projektor på vit duk. Alfons är mysig han!

Ni har väl inte missat dagens fina bild!  Skorpan som ser lite sömnig ut leker med ett skärbräde på vår hallmatta.

1 kommentar:

linus sa...

tack för att du förstärker illusionen i min komposition!