torsdag 11 november 2010

[ANNA] Dagens öden och äventyr.

Hemma i soffan igen efter en dag på jobbet och tillhörande veckohandling efteråt. Linus plockade in all mat i skåpen och hade gjort kaffe, bara att parkera med en kopp&ett wienerbröd. Arbetsdagen bara visslade till i vanlig ordning. Jag vaknade fem minuter innan klockan ringde imorse, sådant tycker man är fint när man har barn som sover i samma rum. Jag smög upp som ninja master flex, väckarklockan väckte inte Skorpan så nu var jag home free tänkte jag när jag snubblade över vår tvättkorg. En plåttunna. Som Linus tydligen placerat riktigt bra. Jag lyckades fånga den i luften och tog mig ur lejongropen levande även denna gång.



1.) Fan känns viktigt att försörja sin familj, man växer med uppgiften haha. Nävars så här ligger det till; jag får lön i efterskott, jag började jobba 1:a nov och får därmed lön i slutet av dec. (Förra månaden var jag bara inne på ett möte det är det jag får betalt för nu.) Linus får sin lön i förskott och har därmed redan fått ut sin sista lön. En härlig ekvation. Nä det är lugnt, det här visste vi om sedan länge och har därmed säkrat den ekonomiska fronten. Det går absolut ingen nöd på oss.

2.) Kusin Vilma fick låna min gamla åkpåse, den är för liten för Skorpan och jag är himla glad att den kom till användning för den är så fin!

3.) Dagens morsa på jobbet, har precis slutat och ska dra igång veckohandling. Männen har idag hälsat mig med Princess Leia, kvinnorna har sagt att jag har väldans fin frisyr haha.

2 kommentarer:

Anette sa...

You look fab! Att du orkade fixa håret innan du började så tidigt, bra gjort :)

Anna sa...

Thanx dear!