tisdag 16 november 2010

[ANNA] Tisdag äre.

Hemma efter en dags slit i verkstan (läs ICA Maxi) . Klockan 05:30 ringde väckarklockan, 06:10 satt jag på cykeln hemifrån. Jag håller löftet till mig själv, låter bilen stå om det inte tokregnar eller snöar(eller jag ska veckohandla). Det var kallt utav bara helvete och halt som satan, men tog man det bara lugnt gick det bra! Jag har spenderat dagen lång i kassan, jajemänsan dom är få kassapassen men dom finns och eftersom det är så sällan så är det inte jobbigt alls. Riktigt trevligt att sitta och tjöta lite med kunderna. Precis som vanligt fick jag frågan GÖR ringen i läppen ont? GÅR det att pussas med den? Alltid äldre(60+) män som ställer den frågan. Men dagens stora fråga är ju ändå VAD KOSTAR SAFFRANET??? Om jag fick en tia för varje gång jag svarat på det idag, jag hade t om en kvinna som ringde in och frågade. Bäst av allt är väl ändå att det i år finns tre olika märken på saffran så man får dra världens ramsa varje gång.

Idag har jag dessutom förklarat för en gubbe(70+) vad pommes frites är. Om man handlar ICA:s egna varor är man med i ett lotteri där man kan vinna just ICA:s egna varor(förutom bilar, resor mm.) Jag upplyste gubben om att han vunnit just pommes frites varpå jag fick frågan; va ä dä för någe? Jag själv vann sill när jag handlade igår, humorn i det då? Kunde inte han och jag bytt?

Nä ni mina vänner imorn är jag ledig och det är välbehövligt jag är allt annat än frisk. Jag har proppat i mig vitaminer och färsk frukt och hoppas jag är på banan igen snart. Lite sömn på det gör att jag är rätt risig.



Här är förklädet som kom hem igår! Visst är det för jäkla piffigt? Nu ska det julstökas med stil hörni!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Var har du köpt det fina förklädet? Blir sugen på en sådan jag också. Visste inte att du var sjuk, gumman, du sa ju inget, men du kämpade väl genom dagen. Ha en underbar ledig dag och njut av din fina familj. Puss o kram Klara

Anna sa...

Hej fina Klara!
Vi blev sjuka hela familjen i helgen, jäkla skit med ont i kroppen snorig och ont i halsen, men nån måste ju tjäna familjens levebröd så det är inget att gnälla över;) Förklädet är från H&M:s webshop avd H&M Home, det var dock slut häromdagen men dom brukar få påfyllning titt som tätt.
Massor kram och familjen hälsar till dig!

Anonym sa...

Kram från mig! Johanna

Anna sa...

Fasen va fint med kramar, MEN vilken Johanna det finns ju enmiljonåttio stycken ju :)kram tillbaka!

Anonym sa...

Hej Anna
Ville bara säga att jag är så glad att du är tillbaka på jobbet! Det är mycket roligare när du är där!
Kram på dig/Elin

banditgrrrl sa...

Haha! Jag får be Benne bjuda dig på (en sats höll jag på att skriva för att syfta på en omgång risotto men insåg hur fel det lät) risotto. Du att även jag tycker dox är seeent. Inte minst för att jag börjar 7 i morgon. Tur nog så det oändligt många repriser under veckan i SVTs alla kanaler. Det var mycket trevlig, bra magkänsla har jag å ett lugn ligger över mig. Hoppas det håller i sig. Ännu fler kramar från mig! (Var lite för lat för att länka i kommentaren över)

Anna sa...

Elin!
Tack vad glad jag blir!!! Och du, det är fan inte dumt att va te baks hos dig!

Johanna!
Hahaha jasså var det du som var Latlund;) Va fint då ska jag spana repristider i veckan! Men Kobra blire. Hahaha Bennes ..ehrm..sats alltså jag skrattar högt här hemma!

Anette sa...

Åh, det där förklädet är så fint!
Förstår att folk frågar extra mkt nu när det var så dyrt förra året. Jobbigt för er att svara på det hela tiden...
Fortsätt krya på dig vännen!
Kram