fredag 26 november 2010

[ANNA] Newsfeed.

Skorpan och jag smög upp vid strax innan åtta imorse, lämnade en utmattad pappa Linus i sängen, och tittade på lite Nyhetsmorgon. Fy fan för natten. Mina ögonlock är svullna, jag ser ju som bekant ut som fru Åkerspöke sen någon vecka tillbaka. Om jag får lista saker som är.. ehrm *host* utmanande med att ha barn så är det sömnbristen. Den hamnar överst på listan, det är jävligt långt till dom andra sakerna på listan. Förresten nä, det finns bara en sak på listan. Man får en, två bra nätters sömn, då känner man sig som människa, men man kommer ju aldrig ikapp på nåt sätt. Nu är vi riktigt nere i svackan igen, maten smakar inte, man mår illa och har ont i huvudet. Som tur är vet vi att det är övergående, många föräldrar har vandrat denna väg innan oss och många ska göra det. Nog om det.

Efter lunchen gör vi något dödsdömt, vi styr mot Tornby( dubbellön och fredag HURRA!) det blir lite veckohandling sen åker vi hem. Inget IKEA eller Ikano NEJ TACK. Vi ska styra hem med vår mat och namnsdagsfika lite, Linusdagen idag.
Morgonkvistens skumbad.


  • Vattenkamning, Skorpan tycker det är jätteskönt att bli kammad, så skönt så hon ryser.
  • Snön ligger en bra på bit upp fönstrena här uppe under taknocken, supermysigt.
  • Mmmm inget smakar som Alcros vattenbaserade färg nyans Stockholmsvit. Det är mycket otyg numera. Häromdagen stod min matlåda på hallglovet obevakad i två sekunder innan jag skulle till jobbet. Blixtsnabbt var Skorpan framme och skakade den utav bara helvete. Det såg riktigt kulinariskt ut när jag skulle äta den lite senare...

Inga kommentarer: