måndag 29 november 2010

[ANNA] Dra mej baklänges på en kärra mä skit.

Fan åttamånaderskrisen verkar göra sitt allra bästa för att den här morsan inte ska komma undan med livet i behåll. Natten till idag sov jag en timme, EN TIMME. Nätterna innan ca 3-4 timmar i snitt. Skorpan vaknade som vanligt superpigg mitt i natten, speedad och glad(jävla tur till det sistnämnda). Heeelt omöjlig att söva om, Linus fick gå upp med henne i ett par timmar i hopp om att jag som skulle upp och jobba skulle få lite sömn. Men eftersom vi bor i en liten tre och inget gods med flyglar så blir man störd, oundvikligt, trots öronproppar. När jag tog mig upp på vingliga ben 06:30 så var det inte mycket med mig.Maskinen i en sätter dock in i dessa situationer, man kör helt enkelt bara på och undviker speglar. Så jag har kört i 210, inte tänka efter då börjar man bara lipa. Humöret blir ju lite vingligt av sömnbrist. Men jag har tagit mig igenom dagen, snygg har jag varit också. Precis innan jag skulle gå hem fick jag höra att jag hade världens tova i bakhuvudet, såg ut som jag sovit i en buske. Men kommer man ihåg deo glömmer man kammen en sån här morgon. Nu ska jag packa Traderaauktioner, duscha, laga/mat/diska/mata barn/natta barn, himla tur att vi är två som hjälps åt.

Imorron ringer klockan 05:30. Tack. Det. Blir. Bra. Så.

3 kommentarer:

Angelica sa...

Jag skickar en STORstyrkekram till er!!! Känner igen det där... Inte alls kul.
Om det kan vara till en liiiten hjälp så är möjligheten mycket stor att allt blir lättare och roligare när hon kommer upp i 1-1,5år :)

Kramar Kramar Kramar

Anna sa...

TACK Angelica! Det värmer verkligen!!

Anette sa...

Stackare! Hoppas det vänder snart. Vi har haft en lite småjobbig period men testade en ny rutin förra veckan och nu funkar det super. Förstår att det är svårt men du får försöka tänka att det kan ju inte bli värre nu, bara bättre! :)