onsdag 24 november 2010

[ANNA] Godkväll blogglovers.

Här uppe i vår vindsvåning sträcker sig snön en bit upp på rutorna, supermysigt. Jag har tagit på mig en varm kofta och ska göra lite te snart. Skorpan var lättsövd ikväll, det går lite fram och tillbaka, tar mellan 5-20 min. Vi har kört samma rutiner sen tre månader tillbaka snart. Hela familjen ligger i sängen och så har vi sagostund, efter det lägger vi ner Skorpan i sin säng så står en av oss och stryker henne i håret en stund.

Idag var Skorpan och Linus på BVC när jag var på jobbet. Jag kan meddela att vår stora fröken, 8 månader, är 67cm lång och väger 7760g. Hon har storlek 68-74 i kläder just nu. Har hon bara något att stödja lite emot så går hon ganska bra. Hennes favoritsyssla är att stå vid våran tvbänk och gunga i takt till musik. Det och plocka fram saker, gärna plocka ner tvätt från tvättställningen. Hon slukar all barnmat( utom Slottsgryta, fråga mej inte varför) med god aptit. Mellan måltiderna/mellanmål får hon vatten om hon är törstig. Vi är inget fan av småätande(som bekant) och håller oss borta från diverse smörgåsrån och majskrokar, tycker sånt är rätt onödigt. Men smaken är som baken.

Nä nu ska jag spana lite tyger på Tradera, har budat hem ett par superfina, har ett litet projekt på gång till Skorpan. Sen ska det ju bara hinnas med också, tid är bristvara numera. Jag är dock ledig fred-sönd det ska bli underbart med massor familjetid!I helgen blir det lite allmänt adventsstyr, lite pynt och kanske lite bak om det hinns.

Inga kommentarer: