lördag 20 november 2010

[ANNA] Casualties of war..

Ännu en lång dag på jobbet avklarad som aldrig mer kommer åter. Nä fy låter ju nästan lite sorgset! Det var en helt okej dag, jag vaknade av Skorpan som skrek till i sömnen vid 05, och eftersom min klocka skulle ringa snart så tassade jag upp. Utvilad nej. Långt ifrån. Som tur är jobbade några av mina favoritjobbarkompisar och vi lyckades samlas till både förmiddagskaffe och lunch för att skratta&skvallra lite. Jag har haft mycket att göra på jobbet, en fet dagskassa från igår och eftersom kunderna fick sina bonuscheckar i veckan var det mycket att redovisa.

Väl hemma lagade Linus enchiladas till kvällsmat medans jag busade med Skorpan. Åh hon är sååå söt, när jag kom innanför dörren idag blev hon så himla glad och vinkade till mig! Efter kvällsmaten busade vi och kröp runt och jagade varandra hela familjen. Skorpan blev lite för extas och glömde bort att sätta händerna i golvet när hon krypa och tjongade i golvet. Bet sig med sina sylvassa tänder i lilla läppen så den sprack och började blöda. Resultat en katig fläskläpp. Stackars lilla fialotta, den har nog läkt över natten.

Nä den här morsan ser ut som ett jävla åkerspöke, sömnbristen börjar sätta sina spår. Kaffe och Make Up Stores Coverallmix är bara tillfälliga lösningar det är tydligt. Nu ska jag dricka te, sen är det nattinatti innan klockan 22.

Inga kommentarer: