torsdag 25 november 2010

[ANNA] Amen det var då självaste fan.

Natten som var sov vi i princip inget, Skorpan var inte ledsen däremot hyperpigg. Så Linus och hon tillbringade vargtimmarna framför Allåallå emliga armén i hopp om att jag skulle få sova lite, då min klocka stod på 05:30. Ploggbilen plogade s:t Korsgatan mellan 02-04 som det var stans viktigaste jävla gata, fram och tillbaka.Nä tvi vale sicken skitnatt. När klockan skulle ringa var jag redan vaken, så jag släpade mej upp och la på ett lager pigg&fräsch i ansiktet. När jag kom ner till garaget hade plogbilen skyfflat upp en hög snövall framför garageporten, jag lyckades klättra över. Trött och uppgiven gasade jag bara rakt igenom snövallen, orka ORKA! Det gick bra och såg säkert ut som en actionfilm. Anna-Plogar´ns pöjk 1-0.

På jobbet fortsatte det i samma härliga anda, fakturahaveri, fick skriva manuella fakturor istället, tidseffektivt som tusan. När jag kom hem vände det dock. Då var Skorpans farmor&farfar hos oss. Lite skönt för Linus och underbart för Skorpan med jämförelsevis piggt sällskap haha. När jag kom hem gick vi allihop till Fräcka Fröken och fikade, härlig avslutning på kämpig dag! Min snälla svärfar hade handlat lite pysselgrejor till mig på Panduro(han jobbar just nu i Malmö och där finns Panduro, hurra!). Så nu är jag julpysselpeppad! När farmor&farfar åkt hem tog Linus och jag en varsin lååång varm dusch, lyxigt värre när båda är hemma och en kan passa barn. Jag stod länge i den mörka(endast levande ljus) behagliga duschen och kontemplerade. I ugnen väntade en väldoftande ugnspannkaka. Det blev dock haveri. Pannkakshelvetet vägrade bli klart, smeten "stelnade" aldrig. Efter en kort stunds övervägande om Burger King åt vi upp skiten iallafall. Tugga-svälj-tugga-svälj tänk på nåt kul. Aja sen man blev förälder kvittar det lika, bara det fyller upp magen.

Nu är vi dock tillbaka på grön kvist, Skorpan har varit på strålande humör under kvällen och somnade utan protester. Nu väntar en stunds bara Anna&Linus-mys, en skål godis och Lyxfällan. Folk och deras idiotlån på onödiga skitprylar, jag älskart!

3 kommentarer:

frida sa...

hej. jag sov nio timmar i sträck inatt.

mvh, frida

Lovisa sa...

Tack för stöttande kommentar, på nåt konstigt sätt känns det ju alltid bättre av att höra att andra har det likadant :-)

Charlotte äter gröt runt kl 17 och sen ammar jag/alt ersättning om min sambo matar strax efter sju och därefter brukar hon somna. Kanske ska skjuta lite på gröten och ge henne det lite senare. Hmm, tål att provas! Ska försöka att trappa ner nattamningen till en gång per natt i alla fall så får vi ta det därifrån! Man blir stärkt av andras storys! Tack!

Kram

Anna sa...

Frida!
Tack för den värmande upplysningen, jag gick precis och undrade;)

Lovisa!
Ja visst är det på något sätt lite lättare när man vet att man inte är ensam. Sömnbristen är bedövande, man måste ju orka vara förälder liksom. Kanske värt att testa att lägga gröten senare, oftast är den lite mastig för barnet och det blir lite dåsigt. När det kommer till sömn testar jag ALLT(utom Anna Wahlgrens terrormetoder dock)
kram