tisdag 18 januari 2011

LINUS Ja men titta där.

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5498671&date=&menuids=

Kan det vara s:t Korsgatan 10 tro? Här har det mullrat och dånat i flera dygn nu, isblock stora som läskbackar har släppt från taket och dundrat ner på trottoaren nedanför. Jag själv stod igår på knä för att fotografera ett av de större blocken, varpå jag hör ett dundrande och Annas rop 'Linus akta dig!', flyttar mig ninjasnabbt därifrån och ser ett isflak modell större slå ner precis bredvid platsen där jag precis satt på huk med kameran. NÄRA ÖGAT minst sagt. Ett sjukilos isblock i huvudet från taket på ett trevåningshus är ju inget man tar med en klackspark diwekt. Men det är inte vi som anmält tillbud, även om man borde göra det.

När jag fotograferade A, kom B och tittade förbi... 

3 kommentarer:

Anna sa...

Ja fy satan min kära man jag är glad att det är någon förvarning innan dom där bjässarna dundrar ner! Huh det där kunde gått illa!

Maria sa...

Jag såg det där i corren imorse och trodde först att de va du som ringt in...
Undrar hur många isblock det finns däruppe på taket, det har ju dundrat ner ett par stycken idag med...

Linus Forsberg sa...

Finns ett par kvar. DANGERAZ!