måndag 24 januari 2011

[ANNA] Start på ny vecka.

En trött mamma sitter i soffan, Linus nattar Skorpan. Man är outgrundligt trött nästan jämt numera. Det är långa dagar med jobb och småbarnsföräldraliv. Nu har jag ju jobbat sen 1:a november så jag är minst sagt rotad igen. Idag började jag 08:30 vilket gjorde att jag kunde äta frukost med familjen (dom vill inte göra mig sällskap när jag går upp 05:30). Jag kunde plocka upp Skorpan, linda in henne i en mysig filt och bara går runt och mysa med henne och sniffa i hennes hår innan jag åkte till jobbet. Arbetsdagen gick väldigt fort då jag hade mycket att göra; pengar att räkna, presentkort och kuponger att redovisa, registrera inbetalningar från fakturakunder och lördagens kassor att redovisa. Detta gjorde jag mellan 08:30-14:30 och på det tog ut en timmes rast också, jajemän, Anna Effektiv Forsberg. När klockan blev 14:30 var det dags för varannanmåndagsmöte till kl 16, diverse saker avhandlades bla konferensresan till Lyon som jag och mina kollegor åker på 1-4 mars (vi åker i två omgångar så en grupp åker 8-12 mars). SEN brände jag hem. Väl hemma sov Skorpan sin eftermiddagslur så jag fick en lugn och tyst hemkomst till att börja med, skönt att hinna hämta andan.

1 kommentar:

Anette sa...

Så kul att ni ska åka på resa igen, önskar vi andra fick lite mer sånt också :)