fredag 7 januari 2011

[ANNA] Klockan är 19:45 och fridens vingar har sänkt sig..

över s:t Korsgatan 10. Skorpan är precis nattad efter sagostund med Alfons&Mållgan. Idag fick sparven snällt gå och lägga sig aningens tidigare för hennes föräldrar vill njuta av På Spåret. Idag har det varit full fräs här hemma. Efter lunchen tog vi en promenad i Trädgårdsföreningen och tittade på barnen som åkte skridskor, väldans intressant tyckte Skorpan. Vägen dit tog vi genom stan, det ryktades att Body Shop hade riktigt bra rea, jag kom över bodybutter och min favoritduschcreme till ett riktigt bra pris! Vi slank förbi H&M också, Skorpan fick ett par äppleknyckisar till, grå tweed, halva priset. Dom är så mjuka och riktigt fodrade, passar utmärkt nu, hon har ett par bruna sen innan. Väl hemma från stan/promenaden dök Malin upp från sitt jobb. Direkt från dagiset till vårat kök och matade Skorpan mellis( nån som älskar barn va?). Skorpan älskar Malin och vill gärna vara hos henne hela tiden. Vi fikade på hemgjord chokladsås, glass&maränger. Malins Mattias dök upp när han hade slutat sitt jobb och gjorde oss sällskap, himla fint! När vi vinkat hejdå till dom dök Skorpans morfar upp, även han påväg hem från jobbet. Han ville stjäla några kramar och lite bus innan han åkte hem. Innan morfar dök upp kom även ett FedEx-bud med mina hårprylar från HQHair. Sånt där älskar jag, 70:- frakt från England direkt till min hall inom en vecka trots helgdagar!

 Nja det är väl inte nystädat när Skorpan käkat själv men vafan det får man ju räkna med. Vår lägenhet är gammal och vi har inte köpt nya möbler på rätt länge(förutom linneskåpet). Vi sparar oss och köper nytt när småbarnsåren är avklarade, känns så onödigt att köpa nu och bli ledsen när saker nog blir målade, kladdade på. Som det är nu behöver vi inte vara oroliga när olyckorna kommer, för jag gissar att dom gör det..


1 kommentar:

Anette sa...

Åh, har Body Shop rea?!!
Jag fick också min HQ leverans i fredags när vi satt och fikade och gratulerade mamma :)