onsdag 19 januari 2011

[ANNA] Vardaglig onsdag.

Idag har jag jobbat 8-13, lyxigt, jag älskar mitt jobbs oregelbundna tider och "konstiga" pass. Visst det suger ju att jobba typ jul, nyår osv och kvällar till 22:15 men det gör man ju inte jämt. I och med att schemat är så varierat och lediga vardagar så är det lätt att boka in diverse läkarbesök och frisörtider. Har vi ärenden på stan så tar vi det en vardagförmiddag, skulle aldrig vilja kriga med folk en fredageftermiddag eller på en lördag. Det blir aldrig en trist vardag som bara rullar på och jag ibland är jag hemma och äter frukost med familjen och ibland får jag ge kvällsgröt. Himla tur med det flexibla schemat när jag blev tvungen att boka in en gyntid lite akut, lugn det är inget fel på mig och jag är inte gravid. Däremot skulle Linus hämta ut mina minipiller idag på apoteket och dom är tydligen slut på lager( och då menar jag slut slut överallt), det var tydligen lite osäkert om när de kommer åter, förmodligen slutet på februari. Så äter ni Cerazette se över era ägor.

När jag kom hem från jobbet så käka jag lite sen lunch( Linus och Skorpan hade hunnit äta innan jag kom hem, och även hunnit en tur på stan). När jag käkat så tog jag och Skorpan en promenad i Trädgårdsföreningen, vi gick även in i växthuset och tittade på blommor. Skönt för Linus att få vara själv hemma en stund och jag behövde frisk luft. När vi kom hem igen så fixade Linus fika medan jag nattade Skorpan för en eftermiddagslur, i skrivandets stund så är det dags att väcka fröken. Imorron kommer Malin hit och fikar/leker, veckohandling och tvättstuga, samt arbetet 7-14. Jag är ledig fred-sönd, på fredag ska vi luncha med Nettan&Melvin. Hmm försöka få rätsida på sommarledighet ska vi också. Svårt det dära, att veta hur mycket semester och föräldraledighet som ska tas ut i sommar, kräver noggrann överläggning, vi börjar i änden att Linus ringer sitt lönekontor imorn.

1 kommentar:

Maria sa...

Harú fått gnorré sis?! hahahahaha