tisdag 7 augusti 2012

[ANNA] vår dag i bilder!

 Förmiddagslek i Trädgårdsföreningen

På vägen hem gick vi via stan för att köpa vitaminer till Skorpan, tänker att det inte är dumt att boosta immunförsvaret till dagisstart och höst. Dessa nalleformade smakar jordgubb, kan ges från 2 år och innehåller en massa vitaminer och mineraler.


 Efter lunch målade vi (läs kladdade) med fingerfärg. Vi målade varandras och våra egna händer och tryckte på papper, superskoj! 5% trista vuxensysslor och 95% lek och pyssel det tycker vi alla är roligast. Innan vi vet ordet av är hon så stor att hon inte vill leka med oss, vi tar vara på en tid som inte kommer tillbaka. Skitsamma om det inte är nystädat och iordningplockat hemma jämt, vi kommer ha ett halvt liv kvar av att prioritera hushållet, NU är det Skorpan som gäller och kul har vi!

 på eftermiddagen lekte vi i sandlådan med Skorpans kulor och i vattenpölarna.

 Skorpans gammelmormor har sytt dom här två till henne, materialkostnad för båda 70:-. Dom blir fina med strumpbyxor i höst!

 får jag presentera Vargen och Draken, ja så heter dom!
 dagens besök i källarförrådet resulterade i en till kompis till Skorpan, krokodilen (från Linus barndom), som hon direkt döpte till Draken. Hon lade den på rygg, killade den på magen och sa "lilla gumman" haha. Hon kånkade runt på Draken hela kvällen och har t om duschat med den. 

 Denna står brevid oss i vårat parkeringsgarage, lokala begravningsfirman kör med klass, sjukt snygg är den!


 

7 kommentarer:

erika sa...

Re:
Ja visst är hon underbar!
Jag vet faktiskt inte, någon annan blogg som jag läser hade länkat henne :)

erika sa...

F.ö - JAG vill ha Skorpans kjolar!! :) (har hävdat länge nu att jag egentligen är 5 år, då är det ok va?) ;)

anna sa...

Hihi JAG vill också ha dom dammit:)

Linda B sa...

Såå fina kjolar!
vilket tålamod ni har att leka.... jag önskar jag hade mer tålamod till sånt...

Anna sa...

Linda B!
Tack:) vi är ganska barnsliga både jag och Linusoch tycker det är skönt och befriande att åka rutschkana, gunga, hoppa i vattenpölar bli leriga och smutsiga:)

Lisa sa...

Söt skön hon är Skorpan!

anna sa...

Tack Lisa:)!