fredag 17 augusti 2012

[ANNA] freda

Skorpan vaknade strax innan halv sju. Tidigt för att vara henne och hennes föräldrar hade önskat minst en halvtimme till. Fördel var dock att hon hann träffa Linus innan han for till jobbet (8-17). Hennes lilla nattlampa som har sensor så den släcks när det ljusnar och tänds när det blir mörkt, fortsatte lysa fast persiennen drogs upp. Pruttmulna väder! Lampan köpte vi för nåt år sen, riktigt fynd för en 50-lapp (man sätter den direkt i vägguttaget och den blir inte varm) perfekt lagom svagt sken, bra för trygghet och sömndruckna föräldrar som stapplar in på natten.

 

 Efter frukost tog hon ett bad, Skorpan trodde jag diskade. Mohaha jag fyllde vattenballonger och smög sen på henne bakifrån innan jag gick till anfall hihi.


Vid 08:20 tog vi en promenad, slog följe med Maria och Vilma, lämnade Vilma på dagis.
 

Gick vägen om torget, köpte blommor.

Gick hem, bakade hallongrottor, Skorpan var deg och klickasylt-ansvarig

 När vi bakat klart var klockan strax efter 10 och vi tog en sväng till lekparken där vi lekte fram till lunch.

 just nu, sparven sover (hon får en liten gubbakvart för att hon vaknade så tidigt) jag dricker kaffe och målar tassarna.

Hua mig är inte det här Crap Daim [ förlåt carpe diem heter det ju] så vet jag inte! Känns som jag levt ett halvt sekel innan lunch.




Inga kommentarer: