måndag 27 augusti 2012

[ANNA] månda

På väg till förskolan tidigare idag...

Min dåliga närvaro här stavas J O B B. Imorn går jag på mitt 6:e och sista pass på raken innan ledig dag. Oh boy är jag slutkörd. Gårdagen var inte nådig, då jobbade jag 6 timmar i sträck innan jag tog en rast. Jävlar vad det gick, 120 knyck, sen började jag känna mig lite yr&svag, tittade på klockan då var den 18 (jag började 12). Jag hade så himla mycket att gör att det inte fanns tid att känna efter. Kom hem 22:50 från jobbet, Skorpan väckte mig strax innan 06:30 imorse (trött JA). Idag har jag jobbat 14-20:30, började med kassaledaremöte, sista timmarna i Informationen. Det gick inte ens att knappt titta upp mellan kunder, kunderna avlöste varandra utan paus. Så den här dagen for iväg.

Jag kom hem ikväll till en underbar äkta man. Han stod i full färd med att göra kantarelltoasts åt oss som han serverade med ett glas rött och ett rum fullt av tända ljus. Han vet att hans fru har ett minst sagt stressigt jobb ofta, så han ville att jag skulle komma hem och varva ner. Han är bäst.

På lördag landar vi i Italien, det är inte ens en vecka kvar!!!

Inga kommentarer: