onsdag 15 augusti 2012

[ANNA] onsda

Efter frukost hann vi med en vända lekpark med Vilma&Maria sen styrde vi mot Tornby för lite veckohandling. Skorpan älskar att åka till Maxi och handla, jag har väldigt snälla kollegor som skämmer bort och gullar med henne som tusan haha. Idag var Jenny&Jenny storfavoriter.


dagens sensommarvärme resulterade i svala val

Förmiddagens dramadrottningar av rang, den ena blev surare än den andra sen marschera dom iväg. Kvar stod jag och syrran och tyckte dom var jävligt brudiga, hörde jag mens (att du gjorde!)


Efter lunch stod luggklippning för min del på schemat. Skorpan är så glad för sin nya väska och klänning och stolt traskade runt på stan till främlingar med isbrytare som "Hej, Korpan har en fin klänning" och "Hej, titta! sett min väska?!" Väskan har en liten börs som sitter fast i väskan med ett band, perfekt då 2-åringar tenderar att lägga ifrån sig saker.Folk avgudade henne och hon fick en hel fanclub innan vi kom fram till frisör-Cissi. Skorpan som saknat sin frisör (Linus har klippt henne över sommaren) kastade sig runt halsen på Cissi och ville bli klippt. Dessvärre var det ju min tur, Skorpan nöjde sig med att sitta i stolen brevid och prata oavbrutet med Cissi, så vi kunde glömma att föra nån slags dialog. Jag har dock bokat en tid för en större renovering när vi kommer hem från Toscana. Då kör vi höstpiff och jag har mer tid (förhoppningsvis barnfri) att prata strunt med Cissi. T O S C A N A smaka på´t liksom snart åker vi hörni! Wohoo! hej ost, vin och sol!

Nu ska vi slänga ihop kantarellmackor och te, nu blir det mera galen fisksnubbe och läbbiga fiskar. För övrigt, dom dära ålarna i senaste avsnittet kröp in i fårets stjärthål och drog ut inälvorna. Frågor på min ålfobi? Nä. Ovärdiga sätt att dö 5.0

6 kommentarer:

Anonym sa...

G-U-U-D vicken liten brud !! Woaw

Så-å stor hon har blivit !!!

Kram, Karin

Anonym sa...

Skorpan alltså.......jag igen

erika sa...

Anna, är det där fina halsbandet ifrån Nordljus?

erika sa...

Ah! Se du att jag hade sett det på den bloggen med :) Tokfint, är själv sugen! Du matchade så himla snyggt till blusen med :)

Anna sa...

Erika!
Tack raring;)

Anna sa...

Hahaha tack snälla Karin!