lördag 11 augusti 2012

[ANNA] lördamorron

köket 09:10

Hmm är efter-frukost-kaffet godare än efter-lunch-kaffet? Stora tankar på morronkvisten, ja eller efter 09 är ju förmiddag sen man fick barn. Nä jag får nog säga frukostkaffet, det är bäst! Skorpan och Linus packade och drog till Linus jobb för en timme sen, där blir Skorpan hämtad av farmor och farfar i detta nu skulle jag säga. Det blir ju alltid lite turbulent när flera väskor ska packas, ätas frukost, borstas tänder, kissas och ovanpå det passa en tid. Alltså barn har ju en såndär skön stressfri inställning som man nästan avundas. Den är ju dock rätt opraktisk när man som sagt måste komma i tid. Dom svävar iväg hittar just den där boken i rummet, eller kommer på att nä jag måste nog ha just dom skorna och man vänder upp och ner på en hel hall utan att hitta dom. Eller som Skorpan imorse precis när dom skulle åka, Korpans måsse Fiffy-väskan. Skorpan måste ha sin lilla Miffyväska och i den skulle en råtta och uggla packas. Aja tillslut så hivades barn och packning in i bilen och sen gasen i botten. Kvar stod jag på gatan mitt i innerstan i morgonrock (hoppas ni såg mig) vinkade och kastade pussar tills bilen rundade hörnet. Jag gick upp och satte tänderna i sängbäddning, undanplockning och en diskbänk/diskställ full av ren och smutsig disk. Men nu, nu har jag gjort dagens första kaffe och slängt på en favoritskiva. Jag har dock inte för mycket dötid, jag börjar 11:30. På vägen måste jag tanka bilen. Sen har jag ju fortfarande morgonrock på mig, ruffsigt hår och inget smink.


Inga kommentarer: