söndag 12 augusti 2012

[ANNA] sönda

Såja så var fölungen hämtad och sover sött i sin säng. Jag bloggar/surfar i sängen framför Jerry Maguire (alltså Bourne Identity och Mission Impossible på dom andra kanalerna, nån med penis som valt tablån månne...) i väntan på att Linus ska komma hem från jobbet. Vad trött jag blev när jag väl satte mig ner, jobbhelg och sen kört 15 mil för att hämta fölet. Jag stod på som tusan på vägen ner, jag blir lätt fartblind har jag märkt. Helt plötsligt när jag tittar ner står mätaren på 150, jag lättar foten till 130 sen darrar pilen neråt igen. Radion spelade favoritlåt att köra bil till, Tom Pettys Free fallin´ det är ju sån frihetskänsla att köra så där fort, titta i backspegeln och bara susa om bil efter bil och vinna, det är nog det som är problemet lite jag vinner liksom. Kanske ska ta upp köra-bil-himla-fort-hobby? Undra om man kan jobba hos typ polis/ambulans bara som chaufför? Hursom lilla fölet hade haft det världsklass hos farmor och farfar. Jag och Skorpan åt middag med svärmor, otroligt lyxigt att komma från jobbet till dukat bord. Sen satt vi på trappen, tittade på solnedgången, pratade om ditten och datten medan Skorpan blåste såpbubblor och cyklade. En väldigt skön kväll. Skorpan åt en tallrik yoghurt på trappen innan vi åkte, varannan sked bjöd hon hundarna..mmm. Skorpan somnade som en stock när jag körde på motorvägen.



Goran på jobbet sa att han skulle starta en insamlingsburk i fikarummet till en guldbikini;)

3 kommentarer:

Maria sa...

Haha Goran! Jag ger en tia jag med:)

banditgrrrl sa...

Jag med!

Anna sa...

Hahaha brudar!
Det lär ju bli sån uppståndelse bland teknologstudenterna i Ryd ju!