tisdag 28 augusti 2012

[ANNA] tisda


På väg hem från dag 6 i sträck av arbete, imorn hägrar ledig dag. Det är lite som att ha land i sikte efter en lång rodd. Kroppen är tung och trött, huvudet som potatismos. På vägen hem dricker jag en kopp kaffe alltsom oftast. Den lilla Colten har perfekta mugghållare med perfekt djup. Det vill säga jag kan köra som en knarkad biltjuv och kaffet står blickstilla. Förutom 4 (!) såna hära perfekta mugghållare så har ju Colten; en ratt praktiskt placerad på vänster sida av fordonet, säten som går att fälla horisontellt, förvaring i bilens bakre del som man når genom en smidig lucka samt en liten spegel fäst i vindrutan och en på var sida om bilen som gör att jag även kan se bakåt. Asså är det inte fiffigt så säg?!

Skorpan och Linus har fyllt sin lediga dag med tvättstuga, bilutflykt på landet och lekparkslek. Ni ska få några av Linus fina bilder från deras dag sen.

 Alltså hur mycket hår har flickebarnet?


 Skorpan har fått en ny skaljacka (billig peng ändå, 349:-) härligt retro, älskar uggledetaljen. Vind/vattentät och en smart luva som sitter kvar på huvudet och stoppar att det blåser in. Hon har typ 100 jackor kanske, men både Linus och jag är lite svaga för fina jackor.


 Omg LOVE den här osten, skär bit efter bit och trycker in. Marecaire heter den och finns på mitt jobb serru.


8 kommentarer:

Maria sa...

Åh vad fin jacka! Vart ifrån?

Maria sa...

Ha ha ja verkligen. Den blå är ju favoriten nummer ett. Faktiskt gillar jag den så mycket att jag nästan inte vill att han ska använda den om den skulle bli förstörd. Och då har jag TVÅ. Ha ha

Maria sa...

Fast jag blev ju störtförtjust i den knalliga rosa!!! Tycker Elton är så fin i det...hmm Elton behöver nog inte heller någon ny jacka....eller?.. kanske:)

anna sa...

Hihi den blåa är jag ju kär i liksom! Övervägde att köpa en i nästa storlek med men gjorde det aldrig, fan ångrar mig nog lite;) dock är den nuvarande i 92 fortf stor. Såg en väldigt lik på herravd på HM Ikano försökte få Linus att köpa den haha.

Maria sa...

Ja det var ju så jag gjorde...helnöjd med det..sen får fjutten ärva:)

Anette sa...

Åh älskar jackan! Sååå härlig färg samt fiiin modell (i min smak)...

Anna sa...

Anette!
Hihihi tack;)

Anonym sa...

Står ni inte för det ni skriver. Varför ta bort inlägg enbart för att det inte innehåller det som ni anser vara tillförande till er värld, er lilla glasbubbla.
Varför svara goddag yxkvast på en enkel fråga som vad ordet fin hade för innebörd för er. Just i betydelsen av jacka utan att ni med en gång måste försvara er och ta det som något personligt.
Mycket märkligt.