torsdag 16 december 2010

[ANNA] Torsdag vetni.

När jag kom hem från jobbet var Skorpan och Linus ute på språng, så jag hivade in min väska i hallen och mötte upp dom på stan. Skönt med en liten promenad efter att ha suttit på ett kontor med dålig luft hela förmiddagen. Linus och Skorpan hade handlat på stan, guld värt att bara få sätta sig i bilen och åka rakt hem efter jobbet för en gångs skull. Det blir lätt när man jobbar i mataffär att det är nåt som ska handlas varje dag annars. Men familjen ville att jag skulle få komma hem så fort som möjligt hurra! Dom hade även varit på Gyllen Konditoriet och köpt smaskiga hallonbakelser till eftermiddagsfikat. Skorpans hår växer som ogräs och nu är luggen så lång att det får bli hårspänne, inga protester alls! Hade räknat med det, eller att hon skulle plocka bort det och stoppa det i munnen direkt, men nä. Urgulligt med den lilla sneluggen och ett litet rosetthårspänne. Vi är sjukt allergiska här hemma mot toffsen-mitt-på-huvudet, aka paraplytoffsen.

3 kommentarer:

Gittan sa...

Finaste Skorpan!!
kramar från farfar och farmor

Anette sa...

Åh vad du frestar med bakelsen! Sötisen, är ju hur gullig som helst med hårspänne :) Kul så länge hon låter den vara kvar. Kanske bra att hon har det redan nu så att hon vänjer sig, då kanske den får sitt kvar även när hon är äldre...

Anna sa...

Farmor&farfar!
TACK!! imorn får ni se henne:)

Anette!
Hihi den var ruggigt god;) TACK Ja hon blev en riktig liten pudding!