måndag 27 december 2010

[ANNA] En vanlig tisdag som denna.

Kom hem från jobbet vid strax efter 15, möttes av Skorpan som fått upp en sjuhelvetes fart med läragåvagnen. Fullastad med diverse vantar och prylar tuffar hon flinandes fram. När jag lade Skorpan för en eftermiddagslur kirrade Linus en tallrik frukt och kaffe.

Lämnade in min lilla laptop på Siba idag efter jobbet, nåt vajsing med fläkten. Tur att jag inte var själv på Siba iallafall och tur att det är så förbannat bra skyltat i den där skitaffären. När jag kom in stod det inte skyltat någonstans var byten/återköp/garanti-ärenden var någonstans. Så jag ställde mig i den lååånga kassakön. När jag äntligen kom fram tittar kassörskan på kvittot och tänker högt; du har köpt den av Willy, hmmm jobbar Willy idag? nä det gör han inte. Jag hinner tänka vafan kan jag helt allvarligt inte lämna in min trasiga dator om jag inte kollat Willys schema?? (jag köpte den för nästan ett år sedan) Jag stirrar på Siba-kvinnan med min mest dumförklarande blick jag kan. Näää du får haffa valfri personal på golvet. Jag tittar hopplöst ut över havet av kunder och de fåtalet ack så upptagna personal. Jag ska alltså trava runt lite på måfå och försöka hitta någon som kan hjälpa mig. Ingen särskild avsedd disk, inga kölappar. Smidigt Siba, smidigt, kom ni på det lysande systemet direkt. Eller är det något ni jobbat fram under åren? Fyrtio minuter efter att jag kom in genom entrégrindarna lyckas jag få hjälp av en personal, när jag frågar ungefär hur lång tid brukar det ta får jag det det skämtsamma svaret; till midsommar är den nog klar skulle jag tro. Jag svarar ironiskt; jag är inte ett dugg förvånad om så är fallet. Snyft den här bloggerskan saknar redan sin lilla fina tjejdator, nu får jag dras med Linus väldiga killdator. Dagens i-landsproblem.

Bjuder på några juldagsbilder till..


2 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Jag hoppas att rubriken är nåot slags internskämt för sist jag kollade var det måndag i dag! Eller har SIBA-besöket satt permanenta spår på sinnet?!

Anna sa...

HAHA fan Johanna jag är helt veckovill!