tisdag 14 december 2010

[ANNA] Dagen i bilder kommer här!


1&2.) Vi fick en påse smakprov av grannen Fridas goda saffransbiscottis, jag blev inspirerad och slängde ihop en sats själv. Jag bakade en sats för ett par veckor sen, ett recept jag såg på Underbara Claras blogg, inte så jävla underbara biscottis kan jag inte påstå. Snustorra och smaklösa. Dom här däremot blev supergoda, smaskiga som glöggtillbehör.

3&4). Vi åt lunch på Stadsmissionen, en helt underbar Janssons Frestelse, till efterrätt en himmels vaniljparafait med lingon och pepparkaka. Skorpans långa ben har hon fått från sin mor, frågor på det? Nyfikna Skorpan var över allt och upptäckte allt i hennes väg på Stadsmissionen. Lite pinsamt blev det dock när ett sällskap med förståndshandikappade och deras assistenter satte sig vid bordet brevid. Skorpan kröp dit och satte sig och stirrglodde med öppen mun så hon till slut tippade baklänges och skrek rakt ut.

5.) Skorpan den drygaste sötgröten i stan. Hon kommer lätt bli tjejen som drar killarna i håret istället för tvärt om. Tur är ju det, killar är äckelpäckel.

6.) Roligast just nu, allt fint julpynt som morsan hängt upp över allt.

7&8). Man är ju som bekant världens groupie till sitt barn. Jag tycker Skorpan är det smartaste och mest enastående jag varit med om (sen är jag ju hennes mor som sagt så jag är ju lite ehrm partisk haha). Linus snälla jobbarkompis Helena var på besök igår, med sig hade hon denna leksak, Skorpan 8 månader fattade direkt och började föra träkulorna längs banan, skills to pay the bills säger vi! Ikeas hemsida rekommenderar leksaken från 18 månader, äh säger Skorpan.

9).  Jag ääälskar baseballtröjor och snubbar alldeles för sällan över sådana i tjejmodell. Den här godingen kommer från Alternative Apparel och landade i brevlådan idag, helt obeskrivligt mjuk och skön! Jag såg den på nätet i söndagskväll och min underbara man tyckte jag skulle klicka hem den på stört, ain´t he a keeper or what??!

2 kommentarer:

Frida två trappor ner sa...

Kort nr. 5 är ju helt oslagbart. Jag älskar det!

Anna sa...

Hahaha tack Frida! Vi misstänker att puberteten kommer bli en picknick i parken;)