fredag 3 december 2010

[ANNA] Lite fredag på er!

Vi bjöd trevliga journalist-Louise på lite julmust och julgodis. Skorpan satt på lur bakom soffbordet, bet lite i bordskanten och iakttog Louise när hon fotade och intervjuade. Nu på måndag får ni spana in familjen i Extra Östergötland som ni kan hämta HÄR (varsågod Daniel C du kan sätt in lite pengar på familjens sponskonto alt. skriva om blögga i tidningen). 

När vi vinkat hejdå (Skorpan vinkar nu med, det är så jävla sött) till Louise så klädde vi oss och pulsade i snön ner till Stadmissionen för att äta lunch, görgött som vanligt. Idag serverades rödbetsplättar med hemgjord coleslaw och quinoa, till efterrätt äppleflarn med kardemummayoghurt. Jag valde ut den pråligaste guldiga och bögiga kopp jag kunde hitta till Linus kaffe, till mig själv "min" drottningkopp givetvis! Med välfyllda magar styrde vi hemåt, köpte lite grön mossa (vit är ju så förbenat tråkigt!) och lingonris på torget, här ska pyntas! Innan vi gick upp till oss tittade vi in hos grannarna Viktor&Frida i deras mysiga lägenhet, där var det finbesök i form av Bjärnis och Norsken från Mjölby. Gotta love Mjölbypågarnas kreativa smeknamn, vad sägs om Dolla, Plisken,Tarmen och Gandhi?

Nä nu har jag inte tid med er längre, måste sy i tryckknappar i dregellapparna jag sytt till Skorpan!

Klicka på bilderna så blir dom större, för er som missat det då...

2 kommentarer:

Anette sa...

Så kul, ska försöka komma ihåg att haffa ett ex på måndag :)

DanielC sa...

Kul att det gick bra med min kollega. Jag misstänker att Skorpan charmade henne sönder och samman eftersom hon är ett stort fan av småbarn. Jag är kvällschef denna vecka (fr o m söndag) så jag ska se till att jag får redigera materialet, ska bli kul :-)
Hm, ska fundera på det där med sponskontot, haha!