onsdag 8 december 2010

[ANNA] Today!

Under förmiddagen besiktigade Linus bilen( det blev en lite anmärkning, första gången, rackarns) jaja tid för åtgärd är redan bokad. Sicken tur att båda inte ska till tandläkaren denna månad( varav den ENAS besök kostar 4000:- vad vi vet) OCH att det är jul OCH att vi har EN lön och en liten föräldrapeng. Det är gånger som denna man är glad att man har en buffert och att vi inte har nåt dyrt hus utan bor rätt billigt. Det är självklart trista pengar men ingen panik på taket. Efter besiktningen veckohandlade Linus, när han kom hem mötte vi upp vår fina vän Johanna som fyller år idag (HIPP HIPP HURRA) och åt födelsedagslunch på Stadsmissionen. Dagens upptäckt Skorpan tar sig tydligen uppför trappsteg på egen hand, vi har ju liksom inga trappsteg i lägenheten så hon har ju aldrig kunnat testa. Idag kom Skorpan superduperfina åkpåse med posten!! Inget tråk enfärgat och massproducerat här inte! Utan en personlig hemsydd one-of-the-kind. Denna überduktig tjeja tillika exjobbarkompis sydde den. Jag tackar min kollega Nettan för tipset, även om Linus visst hade span på henne redan innan haha.


1+2.) Johanna med den underbara efterrätten(bärsoppa med grädde och citronkringla) samt grönsaksomelett.
3+4.) Johanna öppnar present, vi hade en till men den har dessvärre i "fraktrymden" fortfarande.
5+6) Skorpan sportar en underbar skjortklänning från Polarn&Pyret som hon fått av sin kusin.
7+8.) Dagens detalj, min nya ring, jag älskar´n. Äh ni får ta reda på var den kommer ifrån själva, jag gillar att vara ensam om mina fynd haha.
9+10.) Bus på Stadsmissionen.
11.) Skorpans åkpåse!! Supermysig med mjukt och varmt teddyfoder, stor luva och fina duffelknappar.

Inga kommentarer: