torsdag 2 december 2010

[ANNA] Torsdag vetni.

Idag har jag gått upp i ottan(05:40) och sladdat till jobbett. Precis när man känner att man orkar inte gå upp så här jävla förbannat tidigt en dag till, då uppenbarar sig den lediga dagen imorron som en skimrande skatt. Dagen på jobbet förflöt i hettans tecken, skit-ac-värmreglage-skiten på kontoret pajjade igår för etthundraåttioelfte gången. Jag har räknat, kalkylerat och sorterat i 28-gradig värme, utan fönster&fungerande ventilation, i två dagar. Ni kan ju föreställa er huvudvärken. Efter jobbet styrde jag snabbt hem till Skorpan&Linus, vår fina vän Malin dök upp på vägen hem från jobbet. Vi fikade och busade ända tills Skorpan skulle sova eftermiddag, då smet jag och Malin ner en tur på stan. Malin skulle hitta en present till en liten nyfödd klimp (Simon&Fias) lille Nils. Hur sött är inte Nils då?! Jag gillart, dock har vi andra namn i skafferiet till (förhoppningsvis) ett syskon, men det får ni inte ur oss haha. Nån spänning måste det ju vara om och ifall inte sant? På stan inhandlades lite fotvärmare och en randig joggingoverall till Skorpan bland annat smått och gott. Nu är klockan snart 21 och jag måste rusa och slänga på tevattnet till kvällsfikan framför kvällens höjdpunkt, Lyxfällan! Nu, kvällsmys med min bättre hälft.

Imorron förmidda kommer en journalist från Extra Östergötland hem till oss. Lite smygspännande va?

Dessa blev det bland annat!

3 kommentarer:

DanielC sa...

En journalist från Extra Östergötland asså...? Nämen, så spännande :-)

Sis sa...

Men så söta "sockorna" är!!! Hur ser den randiga dressen ut? Den rödrandiga från Lindex?
PUSS

Anna sa...

Sis!

Typ polarn&pyret-randig med luva 149:- tog en strl 74 och vi älskar den, skulle vilja ha en strl 80 med men vi är inte stormrika hahaha.
puss