tisdag 7 december 2010

[ANNA] Förvirrad kvinna född -80.

Vi pulsade en sväng till Trädgårdsföreningen efter lunchen. Fan va svårt det ska vara att rulla barnvagn nu, värsta träningspasset. Speciellt när man är högintelligent som jag, vi stannade till när Linus fotade och jag la då i bromsen. Sen baxade jag grymtande och svettig runt barnvagnen som en snöplog runt halva Trädgårdsföreningen innan jag märkte att bromsen var i hahaha. Det blev en tur ner på stan, en julklapp till avklarad, köpte julstjärnor & hyacinter och lite julöl från Systembolaget.

I förmiddags skickade jag ner Linus till källarförrådet för att hämta en påse med julpapper. Linus suckade lite för jag mindes inte vilket av våra två förråd den stod i. Ni minns kanske förra året när jag var höggravid och hjärnan var mos, då skickade jag ner Linus efter julpappret i källaren. Problemet var då bara att jag ännu inte köpt något jävla julpapper. I år var det tydligen så att det inte blev kvar något förbannat papper från förra året haha. Stackars Linus. Nu gör vi så att jag köper nytt papper imorron sen redovisar jag här på bloggen hur det blir med eventuella rester och så påminner ni mig nästa jul. Capice?!

Nä nu har Linus och jag avslutat en liten fika här hemma i soffan, dags att väcka lilla sparven från hennes eftermiddagslur.

4 kommentarer:

Tant Malin sa...

Haha julpapper verkar vara din svaga punkt:)

Anna sa...

Hahaha Malin, jag skulle vilja påstå att tänka är min svaghet och tålamod är Linus dygd;)
puss på dig!

Linda sa...

Härligt att det blev en lyckad första natt med Skorpan i egna rummet!
Vet hur konstigt tomt och sorgligt det kan kännas, men det är värt det - för alla inblandade!
Men, varför väcker ni henne när hon sover? Du har säkert nån smart förklaring på det också, ni verkar ha tänkt ut allt! hihi
och HUR kunde ni bara hoppa över nattmålen så där? kan man det alltså? blev nyfiken. Jag ammar ju inte, utan ger ersättning på flaska som är istället för amningen. Ger två såna flaskor om natten, men du menar alltså att jag bara kan strunta i det???
Vore ju görsmidigt isf! lär mig!!

Anna sa...

haha vi är inga experter, långt ifrån (du är ju mer expert du har ju två!;) Vi väcker henne mellan 8-8:30 OM hon fortfarande sover då(hör inte till vanligheten), annars blir hela dan lite ur fas. Vi jobbar hårt med lite fasta tider/rutiner här hemma. Vi har märkt att Skorpan blir trött på dan och vill sova 2 ggr, en gång vid 10, 10:30-tiden (ca 1-1.5 timme)och bortåt 15:30tiden (då väcker vi henne senast 17 för att det inte ska bli för tätt inpå "riktiga" läggdags kl 20) För oss/Skorpan funkar detta jättebra och hon är en glad nappfri skit hela dagarna. Ang nattamålen så fick vi höra att efter 6 månader är nattamål bara en "dålig ovana" som barnet eg inte behöver utan vaknar mest för att det lärt sig det och är tuttigt. Vi märkte att fick Skorpan nappen somnade hon om, och hade hon varit hungrig så hade hon garanterat protesterat. Som sagt vi är ju långt ifrån experter men på Skorpan har detta funkat finfint!
kramar!