söndag 5 december 2010

[ANNA] Statusuppdatering

Hej bloggen! dödstrött morsa säger hej-i-jobb-helg-jag lever-tror-jag. Känslan av helg på mitt jobb är lite som att bli påkörd av en buss, det är fullt ös medvetslös, alla ska handla när det är helg!

Dagens arbetspass;
  • stämlpar in 09:15 (slutade 22:15 igår och vi lyder under 11-timmars nattvilaregeln)
  • räknar antalet sålda trisslotter i kassorna igår och fyller på nya.
  • gör schema för måndagen, dvs planerar in kassörerna i diverse kassor/självscanning, gör ännu ett schema(sk rastschema där jag planerar kassörernas alla raster imorron)
  • ringer in personal för att ersätta sjukdom idag/imorn
  • äter min matlåda men blir avbruten halvvägs( betalterminal har låst sig i en kassa när en kund ska betala) springer ner i butiken och åtgärdar detta, tar en stund och när jag återvänder till lunchrummet är min mat kall och en "stelnad" gegga, kastar den, tar en kopp kaffe och en banan intar detta medans telefonen ringer 6 (!) gånger, ger upp lite och stämplar in från rasten igen.
  • hjälper en kund med ledset barn att leta efter en snuttefilt som kommit på villovägar(vilken tur att butiken är liten och dom inte visste var den försvann) hittar den dock, bland äggkartongerna i mejerikylen, mamman är oerhört tacksam då det inte fanns som alternativ att åka från Maxi utan den. Världsfriden återställd.
  • sitter min sista timme i kassan
  • 17:10 stämplar ut, handlar, sladdar hem.
Nu är klockan 21:00 och jag ska krypa upp en stund med min man i soffan och slappa framför tv:n med en kopp te. Imorn kör jag 13:30-22:15, SEN börjar familjeveckan, dvs ledig tisd-onsdag, jobbar torsdag, ledig fredag-söndag- Som jag längtar!!! Åh vad jag ska busa med Skorpan och pussas med både Linus och henne hurra!

Inga kommentarer: