söndag 12 december 2010

[ANNA] Söndag=fix!

Idag har vi banne mej inte legat på latsidan här inte! Efter lunchen kompenserade vi gårdagens brist på frisk luft men en en promenad. Slank även in på Åhléns och köpte knäckformar. När vi kom hem monterade Linus rullgardin i Skorpans rum, vi säger att hon är där för att stanna nu amen to that! Medans Linus möblerade och donade i Skorpans rum kokade jag två sorters knäck(polkagris&mandel). Som tur är så har jag en pysslig och hjälpsam man så jag fick hjälp att fylla formarna, nu står dom i snön utanför fönstret(vi bor högst upp, modigt haha) och stelnar. Fullt ös, samtidigt som vi plockade och fixade för fullt for Skorpan runt som ett skållat skinn ÖVERALLT stå lite här-klättra lite här-pilla lite där gudars skymning, det går åt deo vill jag lova.

Just i detta nu har vi värmt oss med lite kaffe i soffan, Linus spelar tvspel, jag bloggar. Det är förbannat fint med ett barn som sover två gånger om dagen på fasta tider = föräldrarast halleluja! Vi njuter av det så länge det varar( hon har ju faktiskt gjort så sen hon var 4-5 månader så vi har ju haft det bra rätt länge än då).

Plockade upp två fina hjärtan på Åhléns, dom blev fina på linneskåpet. Blev liiite sugen på leksakskassaapparaten, det drog lite i kassörskafingrarna haha. Men hallå liksom vem vill inte leka affär hemma också?! Denna lilla goding har ett litet rullband(som rullar ja) en handscanner som blippar, skåra för betalkort OCH en liten mikrofon *testing testing* personal till kassan, personal till kassan, tack!

1 kommentar:

frida sa...

haah, en liknande kassaapparat har mitt kusinbarn, och den är jättekul att leka med har jag upptäckt. jag tror nästan att jag hade roligare än William, som är 18 månader. oh lord, vad säger det om mig egentligen?

anna för tusan, det var typ ÅR sen vi sågs! såhär kan vi inte ha det!