torsdag 17 oktober 2013

torsda

guuud finns det ett störigare ljud än en sån där lövblås som hängs på ryggen?!Skulle inte tro så. Låt löven ligga det blir ändå bara mer imorn igen.

Jag flög ur boet ett par timmar igår för lite afterwork med tre av mina kollegor. Afterwork fast jag inte jobbar? For real jag jobbar som tusan fast hemma. Problemet är väl mest att man inte vet när det är after work eftersom man jobbar nonstop dygnet runt. Gud så skönt det ska bli när det är färdigätet nattetid och man inte behöver byta blöjor på natten. Minns inte riktigt när Skorpan slutade äta på natten men när jag slutade amma var det i samma veva som hon började sova länge utan att vakna. Jaja den här gången vet man ju att det jobbiga går över och det blir lättare i takt med att dom blir större dom små liven. Just idag känner jag mig väldigt trött.

Vi hade en supertrevlig kväll, prata utan att bli avbruten och slippa byta blöjor för ett par timmar, oslagbart! Lägg till ett glas vin god mat, härliga kollegor and we have a winner!

Här hemma styr jag med lite hushållssysslor när storsparven är på förskolan, bäddat rent i samtliga sängar. Skorpan kommer bli glad, jag letade fram mitt gamla Alf-påslakan. Jag var väl en 8-10 år när jag tittade på Alf, jag älskade det! 



Inga kommentarer: