fredag 25 oktober 2013

freda

Linus är ledig idag så vi har en slapp dag tillsammans. Linus och barnen var i lekparken med Mattias och Ingrid i förmiddags, jag uträttade lite ärenden på stan. Fleeceoverall till Grynet, vintervantar till Skorpan(krav lång dragkedja så vanten går att öppna mycket är ju fan omöjligt att ta på dom annars) Systembolaget, vitaminer till Skorpan och en limpa surdeg till lunchmackorna. Tänkte jag skulle uträtta ärendena i smart ordning, ta det jobbigaste att bära på sist. Så jag köpte limpan först (fan va tung en surdegslimpa är! skojar inte).

Linus gjorde dom hära supergoda mackorna till lunch från senaste Buffétidningen. När vi satt och åt tyckte jag Grynet i babysittern såg lite beklämd ut, höhö kolla vem som har bajs på gång skrattar jag (fick man ju ångra...) Men inget hördes och det HÖRS när det barnet bajsar. När jag ätit färdigt skulle jag ta upp klimpen och krama sötmos. Åhh mammas gölligöll kom till mamma! VA I HELVETE varför är gölligöll ljummen och kladdig på ryggen?! Jodå när jag fnissade kolla vem som har bajs på gång sket ungen ner sig fullständigt och ljudlöst. Grynet har lagt sig till med att bajsa med två, tre dagars mellanrum istället för lite flera gånger om dan så ni kan ju tänka er själva..Sitta ner och bajsa raketfort = tvätta sig i lilla armhålan sen [läs ta först ta sitt livs första dusch och sen ett bad på det]. Två vuxna gick åt för saneringen så vi prisar herren att vi båda var hemma OCH att vi dessutom hade kvällspasset i tvättstugan.

med brevbäraren idag kom denna, jejj partaj! Skorpan utbrast huuuu det är Olle!

#Läskig kille född -09


Inga kommentarer: