torsdag 17 oktober 2013

mer torsda..

Skorpan hejar vidare. På väg hem från förskolan idag när hon kom susande på sin cykel nedför cykelbanan längs Drottninggatan svängde hon in i busskuren utanför Akilles parkeringshus. Där satt en finnig tonårskille och väntade på busen, han såg sådär surutråkad ut och satt och spottade på marken, Skorpan stannade till med cykel sådär osvenskt nära och böjer sig fram och flinar HEJ! och susar sen vidare. Grabben sken upp i ett leende och ropade hejhej efter henne. Vidare in på vår gård, där står nån slags hantverkare böjd in i sin skåpbil, Skorpan stannar bakom honom och han märker inget, hon står kvar tills han vänder sig om, skulle bara säga hej skrattar Skorpan sen piper hon vidare på cykeln.

För övrigt. Imorse när jag skulle lämna Skorpan, alla barnen var som vanligt ute och lekte vid den tiden. Bästis sitter i sandlådan och gräver och ropar Skorpan hämta en spade och kom! Skorpan vänder sig om till den stora trälådan som alltid är full med hinkar, spadar och sandformar. Där i ligger en liten bil på botten, annars är lådan helt tom. Skorpan ser väldigt förvånad ut. Då ser jag stortjejerna sitta under rutschkanan med ALLA sandleksaker. Jag och Skorpan går bort till dom, jag skulle vilja ha en spade säger Skorpan. Det är en affär, du får köpa en spade isåfall svarar stortjejerna. Åker dom här två brudarna in lär dom ju inte ha några svårigheter i fängelset, lär ju bli topdogs direkt. Jaha säger jag och tar upp ett löv, här har ni 100 spänn jag tar två spadar tack! - Det där är inga riktiga pengar (nähä Einstein, jävla fantasilösa 5-åring) det kostar riktiga pengar. Amen själva fan, det har börjat småregna och jag längtar hem till att brygga dagens första kopp kaffe (tänker på riktigt tanken, har jag tjugo spänn i plånboken?) Va lite schyssta nu mot nån som är mindre och ge henne en spade! -Näää spadarna kostar pengar. Jag böjer mig fram och säger sammanbitet ge henne en spade annars ropar jag på fröken. -Vilken spade vill du ha Skorpan? Tack så mycket! Trevligt att göra affärer med er tjejer.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Haha gånger två. Härligt med hejjandet, sluta aldrig med det, Skorpan! O vilka bitchar, om man nu kan kalla 5-åringar det. Hmf!!

banditgrrrl sa...

Who's the top topdog now?!