torsdag 31 oktober 2013

torsd morron

Idag var en sån morgon som vi tangerade rekordet hur lång tid kan promenaden till föris ta. You would be amazed. Alla vattenpölar och lövhögar som ska cyklas igenom. "Konstiga" människor som fångar Skorpans uppmärksamhet så hon måste stanna och (diskret) glo - mamma varför har tanten rep runt huvudet? Den 35-åriga tanten (trist jag är tant inom 2 år) har ett ett pannband Skorpan. -Varför då? -Istället för mössa för att inte frysa om öronen. Självklart står vi still för att avhandla detta. Sen börjar vi rulla igen, tills Skorpan hittar ett läppsyl på gångbanan utanför ett hus med flera lägenheter i. Åh ett läppsyl det kan jag ta mamma! NEEEJ! (fi faen) Ehh jag menar nej det kan man inte tänk om den som tappat letar efter det! -Mamma vi måste hitta den som tappat det! han kanske bor i det här huset vi kan ringa på! Nää Skorpan det kan vi inte. -Varför inte? Dom är säkert på sina jobb. - Mamma det lyser i fönstret. OH MY GOD! Är dom for real 3åringarna?

Skorpan stannar alltid vid den här lilla husbilen, hon tycker den är jättefin och att farfar borde ha en sån. Det är inget fel på din husvagn Ken, men har du verkligen sett över andra alternativ? En sån här är ju smidig. På sitt sätt. Förutom att ha den när du jobbar kan du ju bila till Italien med farmor i den. Isåfall kanske ni ska göra det när ni gått i pension;) 

För övrigt maskerad på föris idag, Skorpan och hennes bästis är katter. Skorpan en svart katt och kompisen vit. Jag hoppas ju att Hampus, Alma, Arvid och resten av klubben förstår att dom är Svart katt, vit katt den serbiska filmen från 1998. Kanske kommer flyga över huvudet på vissa  samtliga.

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Hahaha, jäklar vad jag skrattade åt den här när jag satt på bibblan imorse. Dagens roligaste!

Ha du sett senaste Blondinbellan? "Det jag fortfarande inte tror på är sömnen som ska vara så hemsk med spädbarn" We´ll se honey..

Farfar sa...

Ja, den var tjusig och i Skorpans smak förstår jag. Får fundera...

Anna sa...

Farfar!
Jag tror inte dom är så fasligt dyra..Du behöver inte oroa dig för att det går för fort heller, tror inte den går snabbare än man får köra när man drar husvagn;)