måndag 14 oktober 2013

gårkvällens upptäckt

Linus upptäckte igår tre tänder som började blottas genom Grynet lilla tandkött. Gärna 8 veckor gammal?! Kommer dom ut helt slutar jag amma diwekt, det säger jag, jag ammar INTE en liten minihaj. Glöm det, blir ersättning direkt! Visst att Skorpans började spricka igenom tidigt men nä det här bräcker hon inte. När det sen drog igång på allvar på Skorpan sa det bara pang som fan och så var tänderna ute, allihop. Det var ju jobbigt som tusan för henne men skönt att det gick så fort, som att dra av ett plåster, för tandsprickning är ju INTE kul.

Åtta veckor (mutter mutter) det är lite väl tidigt tycker jag.

 inte mycket att göra förutom att hämta bitringen till den lilla gnagaren..

3 kommentarer:

Maria sa...

Galet, Loui har inte fått några än och han är snart åtta månader! Mina tuttar är dock tacksamma, dock är han för jävla på att nypas! aJ

Anna sa...

Haha Grynet drar sina tjuvnyp ho mä, det och klöser ibland. Mmm amning mysigaste stunden lätt, typ som yoga;) Skorpan ville inte bli ammad efter 4,5 månaders ålder så då gick vi över till mat. Då var ju "rekommendationen" 4 månader nu är den ju 6 månader men om Grynet vill lägga ner så tidigt så tänker jag ju inte övertala henne att fortsätta;)

maria sa...

Det är så märkligt det där för jag har hört att på våra storas tid var det också sex månader men det visste jag då inte om. Jag slutade ju amma Elton när han var typ sju månader, en sista amning när han var åtta månader men Loui känner jag att jag gärna ammar ett bra tag till. Vet inte hur jag skulle få nätterna att funka annars, han gillar inte välling och ammar flera, flera gånger per natt..jaja allt löser sig ju men det är så smidigt med amning, speciellt nu när man har en till...