måndag 7 oktober 2013

månda förmidda

13:03 vardagsrummet

Jag hänger tvätt och lyssnar på Monica Zetterlund alldeles ensam och allena. Sämre kan man ha det faktiskt! Hur kan jag vara själv då? Var är dom två hobbitarna som finns i röven på mig morron till kväll? Den stora är på förskolan och den lilla är med Linus på väg till förskolan för att hämta den stora. Förmiddagen har Linus och jag använt till att vårda varandra och ta en rejäl långpromenad avslutat med utelunch, sånt man kan göra med en spädis men svårare med en treåring. Lunchen intogs med Linköpings bästa utsikt, vi pratar Belvederen.

Vi velade ju lite fram och tillbaka först om Skorpan skulle gå "15-timmars" eller om hon skulle vara hemma. Vi vägde för och nackdelar främst för henne sen för mig&Grynet. Sen blev det ju inte vårt val att bestämma eftersom hon var "tvungen" att gå iallafall något annars fick man inte behålla platsen även fast man betalar för den. Så då blev det medelvägen, gå två av tre dagar i veckan. Eftersom hon ska åka till farmor och farfar på torsdag och inte kan gå då, så var hon där idag fast Linus är ledig. Nu märker jag att det låter lite "stackars henne" när jag skriver och det är det ju verkligen inte. Hon sprang iväg med sin dagisbästis imorse och hojtade gå nu! till Linus. Där har man ju en av fördelarna med yrke där man är ledig vardagar, så där stod vi imorse jag och Linus med bara ett barn mellan 08-13.


När barnen kommit hem igen och jag ammat Grynet ska jag gå en sväng på stan själv och bara dra. En belöning Linus skickar iväg mig på för att ha överlevt den långa helgen själv, samt att han saknat barnen och mer än gärna vill vara med dom!

Inga kommentarer: