tisdag 1 oktober 2013

tisda kväll

Dagen har gått på högsta växeln som vanligt. Vi startade som sagt med tvättstuga för att sen möta upp Skorpans dagisbästis med mamma i Trädgårdsföreningen. När Linus kom hem från jobbet (han slutade tidigt idag jejj) så knallade vi mot frisören för att trimma Skorpan och köpa brallor till henne. Vi kom hem med ett par bruna och ett par mörkblå manchesterbrallor, jag älskar manchesterbrallor!

I skrivandets stund är klockan 19:30, båda, alltså två av två barn sover sedan en halvtimme. Fatta hur fint det är! Linus skriver ut omslag till en skiva med bröllopsbilder som han ska skicka till brudparet. Varvat med det letar vi källar/förrådshyllor, spanar fina karmstolar och utbyter idéer om inredning till nya boendet. Linus skickade precis en länk på värsta finaste villan. I Kristianstad ja. Men hallå kolla bilderna inifrån. Vi pratar annex och tennisbana (jag kan börja spela tennis no probs liksom. Alltså hur många gånger har man inte drömt om att få säga stanna gärna över natten, du kan sova i annexet?? Kolla kakelugnarna och gud, trappan. Alltså herregud vilken majestätisk trapp. Linus sa att han kunde ropa varje morgon att frukosten är klar älskling! så kunde jag varje morgon skrida ner för trappen, och kändes inte entrén perfekt så kunde jag gå upp och skrida ner igen..och igen.. Ja när jag inte spenderar min tid med att åka varv efter varv runt på gårdsplanen. Ett värdigt boende i 7miljonersklassen. Nu ska ju inte jag hänga läpp för en av mina drömmar slår ju in när vi flyttar. Jag har ju bott hela mitt liv i lägenhet, vi pratar ju ett plan. Efter årsskiftet kan jag äntligen gasta jag tar´t på övervåningen när det ringer. Smaka på´t bah jag tar´t däruppe höhö, så himla värt. Eller kunna säga ursäkta var det du som ringde förut? jag hörde inte jag var i källaren. Somliga gläds åt det lilla. Ring mig inte på mobilen bara, då blir jag skitbesviken.

Forsbergs veckoplanering:
onsdag - hälsa på Linus föräldrar över dagen
torsdag - träffa jobbarkompis på förmiddagen och playdate på eftermiddagen
fredag - återkoll på min vajayjay, känns lite överflödigt* men vatusan går la dit
lördag/söndag - Linus jobbar 9-22 (kan han ha lite längre pass eller?) Skorpan ska på kalas hos dagisbästis

* Den pajja ju som sist men läkte tokfort mot förra gången. Det där läbbiga avslaget försvann på halva tiden mot förra gången. Vajayjay verkar funka finfint. Nu har den ju blivit omöblerad och läkt två gånger så fungerar ja, men som ny med prislappen kvar nej. Man ska nog tänka lite mer i stil med huvudsallad...


1 kommentar:

Stina sa...

HAHA!! Sallad var det ja...