måndag 7 oktober 2013

månda kväll

När jag var en tur på lite egentid på stan pysslade Linus och Skorpan, Linus visade oanade skills på pärlplatta!
Pussel är något jag gärna fyndar secondhand, dom här tre pusslen har jag nyligen köp (40-60bitars, ålder 4-6 år höjer ribban lite) för alla tre pusslen betalade jag 45:-. Dessutom är det svårt att hitta fina kvalitetspussel till den här åldern (till små barn finns det massor fina färgglada motiv) för alla är Cars eller prinsessor, motiven med sagoböckerna Skorpan älskar som Bamse eller Alfons verkar numer vara bristvara. 


Just nu: barnen sover (Grynet har vi lyckats få in rutiner på och hon lägger sig strax efter Skorpan, säg den rutin som varar när dom är så här små som 7 veckor men vi är hoppfulla det måste man ju!) Säga vad man vill men den här rackarn är lite lättare än Skorpan vad det gäller sömn. På natten ammar jag henne och lägger tillbaka henne mer eller mindre vaken i vaggan och hon kommer till ro och somnar själv, inget vaggande eller vyssjande. Mellan amningarna sover jag och Linus hårdare än klubbade sälar, man ligger inte och räknar får ni;) 

Linus avnjuter denna just nu. Kul namn ju, paret som ligger bakom den är ju elektriker och sjuksköterska.

Inga kommentarer: