onsdag 30 oktober 2013

onsda

Idag har det gått i ett. När Skorpan var på föris passade jag på att hämta upp en klänning och en blus hos skräddaren (det skulle sys in men blusen blev inte helt bra så den gör han ett nytt försök på). Sen betade jag av biblioteket, lämnade tillbaka och lånade lite nytt till Skorpan. När jag hämtade henne var hennes dagisbästis (som också är 15-timmars) och mamma där. Mamman föreslog att vi skulle gå till biblioteket (jaaa men där har man ju inte varit...;) det skulle vara musik och sagostund. Vi hakade självklart på, jag lägger gärna annat åt sidan om det innebär att Skorpan får leka med en kompis, det är jätteviktigt för mig (men allra mest för henne). Jag kan ju aldrig ersätta lekandet med en jämnårig kompis. På bibblan var det sjukt mycket barn (jag haatar skollov). Vi sprang in i min personalchef som också är föräldraledig, skräll så känner hon dagisbästisens mamma (den här stan alltså, alla känner alla). Sagostunden avslutades med fiskdamm för alla barn (tack gud att vi kom långt fram i kön) i påsarna låg finfina böcker.

Dagisbästisen med mamma och Skorpan. Mamman är förskolelärare (är ju inget minus diwekt, fenomenal med barn och kommer alltid med roliga idéer för barnen) det blir så naturligt för henne att inkludera Skorpan i allt, går av bara farten i och med hennes yrke. 

 dagens Gryn, mammas lilla hippebarn som inte kan protestera när jag bara klär henne i brunt, gult och oranget som jag älskar höhö

och apropå retro barnkläder så är ju fru Eriksson en kvinna av god smak så hennes söner ärver jag mer än gärna från:) Grynet fick det här efter Bosse.

lampan till matsalsdelen av vårt kommande vardagsrum kom igår. Danskarna och designlampor. Danskarna och byggsatsdesignlampor. Jaja den ser ju inte ut att vara värre än denna som vi har sen tidigare, den tog ju en stund..MEN inget mot vår vardagsrumslampa med blommorna.

Linus jobbade 8-17 idag så han landade i hallen strax efter 17:30 (tack vare Glympse så vet jag exakt när han ska kliva in genom dörren) så då kan jag har middagen klar i synkad tid. Vilken middag än sen falukorv och pasta, glammigt. Man är ju en blek kopia av fruarna på 50-talet, perfekt hår och smink och en fin klänning, en stek i ugnen och ett skinande hem. HUR I HELVETE fick dom ihop det med dessutom minst två småbarn i hemmet, kan nån avslöja hemligheten? Nu är väl deras snygga stil det enda ska jag skulle vilja bytt med dom fruarna. 

Nähä ni betala gruppkortet från dagisfotot som kom i brevlådan idag, fylla i närvarolappen för jul/nyår, packa maskeradkläder till maskeraden på förskolan imorn, ja ni hör ju det finns att göra. Sen är det dags att runda av kvällen med det SISTA rafflande avsnittet av Breaking Bad. Herregud vilken lysande serie!

1 kommentar:

Lovisa sa...

Anna! Håll dig till planen. Ut med det bruna, in med pastellerna på Grynet.