tisdag 11 september 2012

[ANNA] tisdag kväll..lite senare

sovrummet 21:05

Dricker en whisky, sms:ar med Johanna*, bloggar och kollar på Hollywoodfruar. Multitasking på hög nivå hörni;) Linus har svårt att slita sig från fotobokandet, OMG vad fin den blir. Han är estetiskt lagd med ett öga för layout och stilrent min man.

Dagen har varit rätt lång och jag börjar bli trött. Ledig imorn. Skönt. Skeppade iväg sparven till snorklubben vid 8-tiden imorse. En stressfri morgon faktiskt. Skorpan och jag åt frukost, jag drack kaffe, bäddade sängar och diskade. Dock fick Skorpan ett mindre bryt när vi skulle ta på oss skorna, boven i dramat var hennes röda munkjacka som var liteglanna jättemycket tjock på magen [den är lite stor och blir lite puffig på magen] Jag sladdade in på Maxis personalparkering en kvart innan HLR [hjärt-lung-räddning] utbildningen började, bytte om och småsprang bort till konferensrummet. Efter två timmar av att försöka återuppliva ett armlöst dockskrälle så kände vi oss som modiga hjältar redo att rädda liv anyday. Utbildningen var dock en liten uppfräschare, vi gick grunden för 1,5 år sen. Känns riktigt bra att kunna hantera och känna till en sån hjärtstartarapparat, hänger ju såna lite här och var på offentliga platser nu mera. Jag hann även med att lipa en skvätt. Min kollega berättade att en kund med anhörig varit inne i butiken häromveckan och hälsade till mig (och en kollega till) och ville framföra sin tacksamhet. Kunden ifråga ramlade ihop inne i butiken för flera år sedan, sent en pingstaftonskväll närmare bestämt. Han föll illa och blödde kraftigt, jag och min kollega gjorde vårt bästa, larmade ambulans och försökte stoppa blodflöde så gott vi kunde i väntan på den. Sen den kvällen har jag undrat lite hur det gick för honom och hur han mår idag. Man blir lätt lipig av att hålla en människas öde i sina händer...

* vi kom in på typ ett av världens bästa program som gjorts, Superklasse. När man pratar om Superklasse ligger ju Jens helt briljanta band med ett om möjligt mer briljant namn nära till hans(lätt att jag döpt mitt band till det om jag haft ett) anyways Bring me the fucking riot..Man. När jag skulle messa det till Johanna så ville mobilens autocorrect ha det till Bring me the fucking filt..Man.. haha.


I badet i Toscana

2 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Åh nu kom jag på! Jag har ju Nobless i skafferiet!!! Tack för upplivade sms mitt i jobbstressen! Satt i en källare i Kvinneby och work-shopade i hop det sista på en jobbgreja som ska va klar i morgon!;)

INGRIDWENELL.SE - Fashion Style Color Inspiration sa...

låter som en perfekt kväll :)