tisdag 25 september 2012

[ANNA] lite svar...

Tack snälla för alla kommentarer om att bilderna i förra inlägget är fina. Självklart blir min man stolt som en tupp. Jag kan inte ta åt mig nån mer ära än att vara snygg;) Linus har nyligen köpt ett nytt kamerahus, nån slags proffsvariant så nu finns det inget autoläge men en jävla massa vred och knappar så jag lägger inte mina prinskorvar på den...För er som tänker du milde värld vad han måste spendera på kameraprylar så nä så fasligt är det inte. Det första kamerahuset är det enda som är nyköpt från butik. Resten av objektiv och det senaste kamerahuset är Blocketköp. Alltså gratis är det ju inte men det rör sig inte om några fantasisummor. Sen är ju den här hobbyn till stor glädje för hela familjen (..och för er;)

 här är the gear, plus en fjärrutlösare och ett stativ.. Linus tenderar att bli snudd på savant när han går in i nåt. Läser ALLT han kommer över och gör inget halvhjärtat

På frågan var vi hittar alla fina utflyktsplatser? så har vi liksom ingen särskild agenda, vi liksom puttrar runt, mycket runt Slaka-skogarna Tinnerö. Inte alls så långt från city men tillräckligt för att vara omgivna av skog och åkrar. Antingen kliver vi bara planlöst rakt ut i skogen för att spana "vilda" djur eller så åker vi till nån hage. Skorpan älskar djur. Det är en winn-winn Skorpan tycker det är spännande, jag och Linus rensar hjärna, lungor och varvar ner.

Vad gör vi med alla bilder Linus tar? 1.) Lagrar på extern hårddisk i tryggt förvar. 2.) Absoluta favoriter gör vi förstoringar av. Bland annat, över Linus och min säng hänger en stor förstoring av en bild på Skorpan och mig i en vitsippeskog i sepia-ton, Skorpan har en fotovägg och vi har en vägg mer foton i vardagsrummet. När vi köpt vårt stooora drömboende om en miljon år så kommer det bara finnas tavlor som är Linus bilder på väggarna. 3.) Nu senast gjorde Linus en vacker fotobok från Toscanaresan, skulle ju vilja göra många såna men den var rätt dyr (Linus tullar ogärna på kvalité vad det gäller papper, pärm osv i såna sammanhang och det gör han rätt i!). 4.) Massor bilder delar vi ju med oss på här på bloggen. 5.) Dom allra bästa laddar han upp på I-Stock för att förhoppningsvis tjäna en slant. 6.) Klassiska fotoalbum har Skorpan ett eget som hon själv får bläddra så mycket hon vill i, sen har vi ett från nån Kreta-resa för hundra år sen. Nä bilder gör sig liksom inte rättvisa riktigt i 10*15format bakom plastfickor eller med klisterlappar på baksidorna så sidorna bågnar. Scrapbooking är vi lite anala för ;) Vi gillar inget lulllull, rakt stilrent, avskalat och på sin höjd Times New Roman som typsnitt i en fotobok;) Ett riktigt vackert foto behöver INGET.

1 kommentar:

Linus sa...

Eller som jag brukar säga, INGEN behöver ett vackert foto!