söndag 23 september 2012

[Anna] vaaad kostar köttbullarna ???

För en hel drös år sen (typ 6) så slutade en kollega till mig. Härligt mullig med högt bullrigt skratt. En kvinna jag skrattat så mycket med att jag hade kramp i kinderna efter varje arbetspass tillsammans. Innan hon började hos oss på Maxi hade hon jobbat i en annan ICA-butik i Stockholmsområdet, därifrån kommer detta;

Min fd kollega rundar en hylla i butiken, hinner hejda sig när hon ser en tant stå med ryggen mot henne och prata till synes rakt ut i tomma intet. Då hör hon vad tanten säger "vad kostar köttbullarna" sen ännu en gång lite högre "vaaad kostar köööttbullarna" . Min fd kollega tänker stackars tanta förlorat förståndet helt och går lite diskret runt henne för att spana lite framifrån. Då ser hon den röda fladdrande laserstrålen i tantens ansikte, hon har helt enkelt gått fram till en prisFRÅGEterminal, plockat upp handscannern och använder den som hon tror, som en mikrofon....Min fd kollega måste backa lite för att sen vända sig om och gömma ansiktet i händerna, försöka kväva sitt asgarv innan hon kan gå fram högröd i ansiktet och hjälpa tanten.

Detta kan jag komma och tänka på bara jag går förbi en prisfrågeterminal och spricka upp i världens leende..lilla tanta..
 

5 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Jag tänker på den här historien titt som tätt också! Helt underbar!

Anette sa...

Jag vet, jag med! Funderar ibland på vår fd kollega också, hon hade så härliga historier! Undrar vad hon gör idag...

Lovisa sa...

Hahaha, love it!!

Jag har också en sån där gammal rolig historia. Vi hade en tjej som jobbade som sommarvikarie när jag jobbade på Naturapoteket som sa till en utländsk kund som betalade med kort: I need to see your leg (och trodde hon sa legitimation). Jag skrattade i en halvtimme när hon berättade :-)

Anna sa...

Anette&Johanna!
Alltså fan va man saknar henne, har ju en uppsjö anekdoter från henne liksom.

Yvvi sa...

Hahaha!!!

Jennie Wisén och jag har jobbat ihop på sjukhuset. Du måste veta vem hon är. Hon jobbade på Maxi tidigare...