lördag 29 september 2012

[ANNA] fru Forsberg svarar..

"Berätta historien om Skorpans namn! Var det bestämt sen innan eller blev det klart när hon kom?
Och vilka är serierna som ni följer? Vi letar nämligen efter några bra att se!"


a. Skorpan är det Linus som kommit på och det är från allas vår Skorpan i Astrid Lindgrens värld. Han sa det rätt tidigt i graviditeten och jag sa ja på stående fot. Linus är tänkaren och jag den impulsiva i förhållandet som vanligt haha. Vi tyckte det var ett unisexnamn så när vi åkte till BB så visste vi att hur eller hur kommer vi hem med en Skorpan. Sen när vi fyllt i blanketten till Skatteverket så blev lite nerviga för en kort stund, Tänk om det inte skulle gå igenom av nån anledning, då hade hon ju redan "varit" en Skorpan länge och vi hade gått ut med det. Det visade sig inte vara några som helst problem. Både jag och Linus tänkte att nä fan bäst så med tanke på vad man FÅR heta numera, finns ju ingen hejd på´t ;) Vi har bara mötts av positiva kommentarer i princip. Nån här och där har ju inte riktigt kunnat dölja sin "förvåning" och följdfrågan amen vad heter hon på riktigt då? kommer ju titt som tätt. Vi tänker ändå att namnet kommer vara fint genom hennes olika skepnader som kanske mamma Skorpan eller farmor/mormor Skorpan. Att Anna&Linus skulle få en Lisa eller Peter eller nåt annat traditionellt namn trodde ingen som känner oss haha. Snarare var alla SJUKT nyfikna på vad barnet skulle heta mer än vad det blev för kön. Men känn pressen till ett eventuellt syskon..toppa Skorpan liksom. Ja eller toppa och toppa kom på nåt "jämbördigt"...fast ett eller tre förslag har vi i rockärmen..och där förblir dom för nu;)

b. Vad det gäller serier alltså i princip allt HBO-producerat. På vår lista finns Game of Thrones  (asså ge´t en chans, man sugs in jag lovar även om man som jag inte gillar fantasygenren..), vidare Mad Men (o.m.g så jävla snygg och skön serie), Dexter (mer nagelbitare och tvära kast får du ju leta efter) Six Feet Under ( oj! kan va världens bästa nånsin, vilket epos och gud va vackert!) Walking Dead (oavsett om du gillar zombies..eh vem gör det haha..så är det en galet spännande serie!!) Homeland (ojoj spänning och konspirationer på hög nivå, galet bra skådespeleri, sen drog den ju hem Emmyawards nu senast inte konstigt! Detta är ju typ entimmesavsnittserie. 
Vill man ha nåt man hinner i en tvåbarnsfamilj med en spädis så dessa, 30minutrare: Entourage (har ju beskrivits som ett männens S.A.T.C vet inte om jag fullt håller med om det men förstår parallellen, det är galet bra faktiskt! Sen går ju inte nördserien Big Bang Theory av för hackor!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske blir en Tintin? :)

Anna sa...

Tintin är väldigt väldigt fint unisex och det HAR funnits på min tapet ( dock inte på min mans...)

Linus Forsberg sa...

Tintin e ju inget man vill bli förknippad med nu för tiden

Lovisa sa...

Vad roligt att läsa svaren! Tack! Jag diggar ert namnval, det är ju ändå ett namn, jag har svårare för de som mixar ihop sina egna versioner för att bli unika. Men vi är alla olika :-)

Tack för bra serie-tips! Game of thrones kom vi av oss i eftersom vi slutade få dem av han som olagligt skaffade dem till oss förra gången :-) Väldigt bra serie! De andra skriver vi upp på vår lista. Tack tack!

Anna sa...

Precis Linus, speciellt inte om man vi bli typ ungdomskulturledare;)

Lovisa!
Hoppas nåt faller er i smaken, utan att känna er skulle jag säga Homeland på er, ni "känns" så. Hmm undra om man skulle kunna ha en framtid som typ tv-serie-syokonsulent;) jag testar på er! Alltså vi köpte vår lilla bil av en snubbe som heter Isvinge i efternamn. "Fint" ljög jag och han blev superglad och sa att dom hittat på det själva..no shit..det märks när det blir lite för bajsnödigt..typ Silvermånstrålesjö etc..Sen finns det ju "substantivnamn" jag har svårare för såsom Chili, Tiger (oj namedroppa visst Robinson-Robbans båda kids..ooops han som verkar ha sån stil och klass....